Hoeveel kost de schade aan mijn auto?

Hoi ik heb schade aan mijn auto peugeot 207 cc uit 2007.
Rechter deur twee flinke deuken en lak schade aan de zelfde deur. De deur sluit nog wel maar met enige moeite. het elektrische raam gaat wel gewoon helemaal open en helemaal dicht. Weet iemand hoeveel dit ongeveer gaat kosten. De schade heet een bekende van mij gemaakt die pas ze rijbewijs heeft dus willen we het zonder verzekering oplossen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Op een sloperij zit je algauw tussen de 100 a 200,-
Professioneel laten maken?
Dan ben ik bang dat de uren duurder uitvallen dan de materiaalkosten.
De deur moet gespoten worden ( grondverf/kleur/lak, al of niet metallic ), daarna moet deze nog geassembleerd worden ( het inwendige van uw deur wordt dan overgezet ).
Kostens, per garage verschillend.
Maar de kostens zijn zeker een veelvoud van wat het via de sloop zou gaan kosten.

Gevonden op marktplaats 125,-
Als om dezelfde kleur gaat ben je goedkoop uit en mag je je handjes stijf dichtknijpen.
Anders moet deze nog gespoten worden.
Met wat geluk hoeft deze alleen maar gemonteerd te worden.
Eventueel moet ook nog het binnenwerk ( electronica e.d. ) overgezet worden.

Als een deur na een dergelijke schade slecht sluit, is deze meestal dusdanig erg vervormt dat een nette reparatie nauwelijks of niet te doen is.

Toegevoegd na 52 seconden:
Nog even toegevoegd, de link van marktplaats ;)

Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ha, die Roosje76;

Daar is van een afstand zonder foto's weinig van te zeggen en zelfs met foto's blijft het gissen. Het beste kun je bij een aantal autoschadebedrijven een vrijblijvende prijsopgave laten maken, dan weet je waar je aan toe bent. Vergelijk vooral meerdere aanbieders, want het kan soms flink wat schelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de deuren uit te deuken zijn, zal het beneden de 1000 euro blijven bij goed shoppen, zijn ze niet uit te deuken, dan wordt het een veelvoud, tenzij deuren via de sloop te bekomen zijn,
het hangt dus sterk af van de vindingrijkheid en de instelling van de reparateur.