hoe lang heb je recht op garantie op je koppeling?

Ik heb een peugeot 206, de eerste x dat mijn koppeling kapot was was ik in tsjechië, daar laten repareren nu 3 jaar terug , na 8 maand weer kapot weer laten repareren, paar maanden later weer kapot, en weer laten maken, je raad al na een paar maand weer kapot, en weer laten repareren elke keer 500 euro lichter, maar nu komt het laatste x dat ik hem.heb laten repareren is in febr dit jaar, vorige maand kreeg ik weer geluid naar de garage geweest daar neergezet, hebben er nog geen tijd voor prima, maar tis nou de 5e x in 3 jaar tijd, en niks onder garantie gehad, mBedrijfaar je praat nou over 4 maand, maar zit er niet een garantie op onderdelen ik denk dat ik.vanaf tsjechië maar nu laat maar zeggen, 60000 tot 70000 heb gereden en vanaf febr 3000 km max iemand een idee alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
5.1K

Antwoorden (2)

Als er een defect aan het mechaniek is heb je waarschijnlijk wel recht op betere garantie.
Normaal gesproken gaat een stel koppelingsplaten makkelijk 100000 tot 200000 kilometer mee, tenminste bij mijn toyota's.

Als er telkens sprake van versleten platen zijn, rij je waarschijnlijk met je voet op het koppelingspedaal en slijt de boel overmatig, dan is het een kwestie van 'eigen schuld'.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jah dat is het leuke ervan ben geen koppeling rijder, onzie juist de koppeling, en al zou ik een koppeling rijder zijn dan.zou het nog te snel zijn lijkt me
150.000Km moet het wel mee gaan, bij jou is het alleen wel extreem vaak stuk, is er al wel eens gekeken of alles goed functioneert? Koppeling is wel goed afgesteld? Slipt niet bijvoorbeeld?