is er een manier om eerst geen wegenbelasting en verzekering te betalen want ik kan er pas in rijden als ik 18 ben voor de auto ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Dan kan je de auto laten schorsen, dat kan bij een oostkantoor bij jou in de buurt. Ik weet niet precies hoeveel dat kost.

Toegevoegd na 20 seconden:
Postkantoor bedoel ik *
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uw voertuig tijdelijk niet gebruiken (schorsen)
Als u van plan bent om met uw voertuig langere tijd geen gebruik te maken van de openbare weg, kunt u de voertuiggebonden verplichtingen stopzetten door een zogenoemde schorsing.

U hoeft dan tijdelijk (indien van toepassing) niet meer aan de APK-plicht, de motorrijtuigenbelasting en WA-verzekeringsplicht te voldoen. U kunt dit doen door een schorsing aan te vragen. De geldigheid van het kenteken wordt dan geschorst.

Als u met uw voertuig tijdelijk geen gebruik maakt van de openbare weg, dan kunt u dit voertuig op verschillende manieren schorsen.
•Online via deze website of
•Bij een van de PostNL Postkantoor of bij de RDW-balies in Veendam, Zoetermeer of Den Bosch.

Meer informatie over online schorsen vindt u in het artikel Schorsing online aanvragen, verlengen of opheffen.

Op deze website van De Rijksdienst voor het Wegverkeer, kun je alle informatie vinden:

http://www.rdw.nl/nl/particulier/auto/schorsen/Pages/Voertuigtijdelijknietgebruikenschorsen.aspx
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
De auto mag dan ook niet meer op de openbare weg staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, precies.
Dat staat allemaal in de link van het RDW.