Wat is de beste koop als ik een 7-zitter auto wil?

Prijs/kwaliteit verhouding, verbruik, veiligheid e.d

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
3.6K

Het beste antwoord

Uit je vraag kan ik niet opmaken of je op zoek bent naar een nieuwe auto of een occasion. In het laatste geval zou je de Seat Alhambra en de Volkswagen Sharan kunnen overwegen. Dit zijn ruime auto's met een grote diversiteit aan beschikbare motoren. Het tweedehands aanbod is prima en vaak kunnen deze auto's (zeker de dieselmotoren) heel wat kilometers hebben. De rijeigenschappen zijn uitstekend en ook het verbruik blijft binnen de perken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Wij hebben een Mazda 5 uit 2006 en zijn daar zeer tevreden over.
Vooral de schuifdeuren achter zijn zeer handig als je veel moet meenemen.

Maar het is natuurlijk iets persoonlijks.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ken je budget niet, maar een Ford S-Max of Toyota Avensis Verso zijn prima keuzes. Ook een Citroen Grand Picasso is een optie, maar ik ben persoonlijk geen fan van Franse autos. Een Toyota is bewezen onderhoudsvriendelijk, een S-Max rijdt erg goedt. Vooral met de 2,5 liter turbo motor (maar das wel een drinker).

Een Mitsubishi Grandis is ook betrouwbaar en als occassion goedkoop te krijgen, want deze was niet erg populair. Maar wel een goed ding.
paulus811
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wil alleen toevoegen dat je voor comfort zeker NIET de Toyota Avensis Verso moet nemen, overgestapt van een Citroën, goh wat viel dat ongelofelijk vies tegen zeg! ;-)
Dacia Logan. Als zevenzitter nieuw vanaf 15000 euro geloof ik.
Ziet er niet verkeerd uit. Is misschien niet de beste auto, maar desnoods koop je elke 2 jaar een nieuwe, in een ander kleurtje. Ben je alsnog het goedkoopst uit.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik zie dat het wel een slecht energielabel heeft en daardoor een redelijk hoof bpm. Wellicht dat je daar ook rekening mee moet houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
misschien kan dit je helpen?
hier kun je alle eigenschappen kiezen
die je op je auto wil.