Welke olie moet er in een (ovaal) Kever uit 1955?

Ik heb geen flauw idee en kan het niet op internet vinden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
2.4K

Antwoorden (4)

Gezien die kereltjes al heel wat meegemaakt hebben kan u daar beter een 10W60 opdoen. 10 om gemakkelijk te starten en 60 om nadien een goede smering te verzekeren.

Toegevoegd na 33 minuten:
Ik heb vergeten vermelden dat er een goed VW kever forum bestaat waar u een groot aantal antwoorden kan vinden maar ook vragen kan stellen. Zie link in 2e bron.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gebruik in zo'n oude motor NOOIT moderne multigrades met extreem veel dope's! Kies voor een volledig minerale olie zoals die toen ook gebruikt werd, b.v. een HD 30 of 20W50 als het maar mineraal is. De reinigende dope in de synthetische olie zorgt gegarandeerd dat de oude afzettingen loskomen met alle ellende van dien. Kijk eens naar de site van HotRod.nl die specialiseren zich in uitsluitend luchtgekoelde Kevers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hallo, in m,n trike met een 1600 motor doe ik altijd minerale olie.
kijk maar even op www.paruzzi.nl daar kan je het zien, en event. bestellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor kevers word 20/W50 aangeraden.
Minerale olie, nooit synthetisch want dan komt inderdaad het residu uit alle hoeken en gaten van je blok en.dan word het vrij snel een volledige revisie.
Goede olie en goede koeling zijn van levensbelang voor een kever.
Er word nogal wat gezegd.over.kevers en veel " zelfbenoemde experts" struikelen over elkaar heen met meningen over olie, koeling en loodtoevoeging in benzine.
Ikzelf heb de meeste informatie van : www.keversite.nl
Daar zitten, bij mijn weten, de meeste Hollandse keverliefhebbers op het net.