Kan je op zoeken welk kenteken bij welke (allang gesloopte) auto hoorde?

Mijn eerste auto uit 1979. Ik weet het kenteken nog. Destijds op de sloop geeindigd.
Kan je die gegevens nog ergens terug vinden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
18.1K

Antwoorden (4)

Ik vermoed bij de RDW (Rijksdienst voor het Wegverkeer).

Als je auto gesloopt is maar het kenteken is door de sloper nooit afgemeld, moet je bij hen namelijk het verzoek doen om de aansprakelijkheid te eindigen. (Wel moet je daarvoor het het kentekenbewijs, kopie van legitimatiebewijs en kopie vrijwaringsbewijs opsturen.)

Gegevens over het kenteken zouden in principe ook bij de sloper beschikbaar moeten zijn (die heeft immers het vrijwaringsbewijs afgegeven), mits de sloop niet te lang geleden heeft plaatsgevonden. (Een bedrijf moet zijn administratie in ieder geval 7 jaar bewaren en daarna kan het meeste weg.)
Computoon
11 jaar geleden
Ha, die Patcat;

Op de RDW-site kun je wel gegevens van alle kentekens opvragen, maar voor auto's waarvan het kenteken is vernietigd of ingenomen (bijvoorbeeld wegens sloop of export) zijn die gegevens niet voor iedereen opvraagbaar.
Via onderstaande link kun je het zelf uitvinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dit is niet mogelijk via de normale gang van zaken.
Natuurlijk zijn de kentekens wel bekend bij de RDW maar zijn ze niet voor een particulier op te zoeken.

Tegenwoordig worden er van een type auto tientallen versies uit gebracht. Maar nu gaat het om een oude auto, waar de versies enkel nog verschillen in bijvoorbeeld het aantal cc. Mijn advies is het zoeken naar een soortgelijke auto en daar het kenteken van op te vragen. Zo heb je wel alle informatie over dit specifieke type.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het voertuig na 2003 is gesloopt/gedemonteerd dan kan je de site van VWE proberen. Deze toont nog wel gegevens op basis van kenteken voor geexporteerde en gedemonteerde voertuigen