Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom ik snel aan een Umweltplakette voor Berlijn?

Aanstaande donderdag moet ik naar Berlijn en moet in het centrum zijn. Nu lees ik over Umweltplakette voor milieuzones.

Hoe kan ik voor Donderdag aan zo'n ding komen? Kan ik ze gewoon bij een willekeurig tankstation voor Berlijn halen? Zover ik weet moet elke auto zo'n sticker hebben, ook A-labels

Via internet duurt het steeds 5 werkdagen en zoveel tijd heb ik niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
834

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt de plakette bij een autogarage laten maken, bij een gewoon tankstation gaat dat niet.
Je moet wel het kentekenbewijs tonen, maar dat moet je sowieso bij je hebben als je in de auto rijdt.

Toegevoegd na 2 minuten:
De plakette wordt gewoon ter plaatse gemaakt, elke autowerkplaats biedt die mogelijkheid. Het hoeft niet een garage van het eigen merk te zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan dat gewoon bij een willekeurige RDW garage in Nederland of moet het in Duitsland?

Andere antwoorden (1)

via de anwb kan het ook. Als alternatief: auto bij metrostation zetten en met de metro verder gaan, buitenrand van berlijn kun je nog zo in. Vorig jaar hebben wij het ook zo gedaan
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens de ANWB sturen ze het dan alsnog binnen 5 werkdagen toe en wordt het niet even zo afgegeven. Met de metro is geen optie, aangezien ik er meerdere dagen ben en met veel grote en dure dingen op pad moet.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding