Waarom gaat de 3e rijstrook op de A28 niet open?

Dagelijks staat op de A28 tussen Utrecht en Amersfoort een file voor Den Dolder. Dit komt oa door het invoegend verkeer ter hoogte van de Universiteit Utrecht.
Precies op deze plek ligt al een kant-en-klare nieuwe rijstrook. Deze loopt door tot na Soesterberg, dus voorbij het einde van de file. Waarom wordt deze rijstrook nog niet geopend om de bottleneck te verhelpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Die 3e rijstrook KAN nog niet open. Blijkbaar lijkt het voor automobilisten of alles klaar is, maar misschien is er nog een stukje waar nog strepen getrokken moeten worden of zoiets. Lees dit bericht, en je ziet dat je niet de enige bent die erover klaagt.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/805887/fileleed-op-a28-utrechtleusden.html

Om een klein stukje (dat al klaar is) open te gooien, lijkt mij zinloos. Want dan kom je alleen maar 3 minuten later in de file te staan.

Deze site, die redelijk goed bijgehouden wordt (zie datum laatste aanvulling), heeft het over "procedures" die allemaal rond moeten zijn, voor dat de 3e rijstrook open kan. Hoewel ik dat wel vreemd vind (eerst bouwen en dan afwachten of het mag) zal men er wel van uitgaan, dat die procedures positief verlopen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rijksweg_28

Ten slotte kun je hier ook nog lezen dat er met de bouw van die stroken, allerlei andere werkzaamheden worden gecombineerd. Opknappen viaducten en asfaltering. Zoiets kan natuurlijk ook vertraging opleveren. Het hele stuk gaat ook nog 10 nachten dicht per 1 juni.
http://www.rijkswaterstaat.nl//actueel/nieuws_en_persberichten/2012/mei2012 /a28_ernstige_verkeershinder_en_afsluitingen_vanaf_1_juni.aspx

Mocht je het helemaal precies willen weten hoe het zit, bel dit gratis telefoonnummer. Dat staat ook onderaan bovenstaande link.
0800 – 8002 (ma t/m zo 06.00 – 22.30 uur)