Vanaf wanneer flitst een flitspaal

Als je 80 rijdt volgens je snelheidsmeter, gaat de flitspaal dan flitsen als je maar 70 per uur mag rijden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
6.2K

Antwoorden (3)

De flitpaal is op een bepaalde snelheid afgesteld.
als je op een 80 km weg een flitspaal tegenkomt,zal hij nooit onder de 80 km per uur flitsen.
je mag zelfs iets er boven zitten,in verband met de kilometer correctie.
dit is niet veel maar een kilometer of 3 is toegestaan dacht ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar je 70 km per uur mag rijden.
En je rijd 80 km per uur ja dan flits de flitspaal jou...

Wat hierboven ook wordt gezegd 2/3 km verschil is geen probleem. 5 of meer dan ben je er aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Gast10535;

Ooit heb ik een zegsman van de KLPD horen verklaren dat flitsapparatuur pas afgaat bij snelheden van ten minste 7km/u te veel. Na aftrek van de correctie van 3% met een minimum van 3km/u betekent dit dat de kleinste snelheidsvertreding die je in de praktijk kunt krijgen dus voor 4km/u te snel is. Als deze verklaring klopt zou dat betekenen, dat je dus altijd een kilometer of vijf, zes op je teller te snel zou kunnen rijden zonder gepakt te worden door zo'n ding.