Mijn auto start niet meer. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? De accu is goed, daar heeft het niets mee te maken.

Het is een opel Vectra uit 1998. De centrale portiervergrendeling werkt ook niet. De auto kan alleen geopend worden aan de bestuurderskant. Opladen van de accu heeft geen effect, de accu is nog goed. Er is helemaal geen spanning, dus ook de dashboardlampjes branden niet. Het is een automaat. Zondag heb ik er nog mee gereden, maandag heeft de auto stil gestaan en dinsdagmorgen deed ze het niet meer. Bij de garage willen ze er wel naar kijken en verwachten ze dat het iets kleins is, hoewel ze niet zeggen wat, maar ik weet niet hoe ik een automaat van haar plek krijg als ze het niet doet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een goede garage stuurt dan iemand langs. En anders bel je de wegenwacht........als je geen
lid bent kun je meteen lid worden.
jc54
11 jaar geleden
Hoe is het met de alarmlichten en de parkeerlichten? Die zouden het wél moeten doen want die zitten buiten contact om. Als die het ook niet doen, dan is er toch iets mis met de accu of de bedrading naar binnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het niet gewoon een losse verbinding?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk is het een losse verbinding of een kapotte zekering, nu is dan de vraag nog welke verbinding of zekering ;-)
Edraket
11 jaar geleden
Is dit probleem al opgelost?
Wat was nou de oorzaak?
Ben ik wel benieuwd naar....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Edraket, de storing is nog niet opgelost. Ik moet helaas ook werken en ben een leek op het gebied van storingen in een auto. Daarbij heb ik ook geen bankrekening met een plussaldo. Dus hoopte ik hier wijzer te worden. Ik heb echter nog niet alles na kunnen lopen, zodra dat wel zo is laat ik het weten.

Antwoorden (5)

Volgens mij is er een zekering gesprongen. Er zijn 3 zekeringskasten: onder de motorkap, bij het dashboard en in de kofferruimte. Kijk eens bij de kast bij het dashboard.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je, dat ga ik doen
klinkt als de start-onderbreker.. zit er alarm op je auto? afstandsbediening? en niet slepen maar weg laten takelen op een auto ambulance anders ben je verder van huis..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom denk je dat de accu nog goed is?
Alles wijst er op dat de accu geen spanning heeft.
Een paar weken geleden deed mijn accu het ook niet meer. Ik had hem pas vier maand geleden gekocht.

Het verstandigste is om met een acculader accu op te laden.
Dan zal de auto wel starten .
Dan naar een automaterialenhandel rijden en de accu laten doormeten.
Edraket
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Opladen van de accu heeft geen effect, zegt de vraagsteller.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De accu is gestest, alleen bij het opstarten met startkabels krijgt de accu wel spanning maar de auto doet niets.
Edraket
11 jaar geleden
Als er geen spanning op de electrische verbruikers van de auto komt, maar de accu is goed, dan denk aan een kabelbreuk dicht bij de accu. Dat kan in de plus kabel zitten maar ook in de min kabel. Met een spanningszoeker die je door de kabelisolatie kunt prikken kun je makkelijk nagaan of de kabel die van de accu af komt spanning heeft en tot waar. http://www.youtube.com/watch?v=2aRgdsY5Mus Een breuk in de minkabel is zeer moeilijk te detecteren omdat het meten van spanning daar niet mogelijk is. Op die kabel komt nooit spanning. Wat je kunt doen is een hulpkabel aansluiten, tussen de min pool van de accu en de massa van de auto. Dus een kabel leggen parallel aan de accu minkabel. Dit hoeft geen dikke draad te zijn. Hij dient alleen om de verbinding te testen.
Als dan de dashboard lampjes wel gaan branden zit er een breuk in de minkabel.
Ik denk dat er iets met een relais fout zit of een fout in de boordcomputer dat ie geen spanning toelaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zit geen boardcomputer in de Vectra, ze is van 1998,
de zekeringen en relais worden allemaal nagekeken, waarschijnlijk is dat het euvel, anders zou er wel iets van spanning zijn
het zou heel goed aan de accupoolklem(men) kunnen liggen!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het eerste punt waar gekeken moet worden bij een dergelijke storing.