Op welke manier kan ik veiliger autorijden door het 'dimmen' van het zonlicht dat langs de zonnekleppen binnenkomt terwijl ik een zonnebril draag?

Als ik autorijd en de zon staat laag, heb ik vaak last van het zonlicht dat achter de zonnekleppen door naar binnenkomt. Hierdoor knijp ik mijn ogen dicht, waardoor ik minder diepte zie. Dit vind ik niet echt veilig. Vaak draag ik al een zonnebril over mijn bril met meekleurende glazen, maar het licht blijft voor mijn ogen nog te fel.
Nu heb ik nogal lichtgevoelige ogen, aangezien ik op foto's met flits ook meestal met dichte ogen opsta.
Ik vroeg mijzelf dus af in hoeverre hier een oplossing voor bestaat die:
- op mijn situatie van toepassing is
- wettelijk toegestaan is

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Je zou een zonneband aan de bovenkant van de voorruit aan kunnen brengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dan zijn er nog zonnebrillen die je over je normale bril kunt zetten met gepolariseerde glazen. Deze glazen zorgen ervoor dat het felle licht dat binnenkomt wordt afgebogen, zodat je veel minder last hebt van schittering, zowel van het wegdek als rechtstreeks van de zon. Bij de Hema hebben ze goeie voor niet al te grote prijzen (die van mij kostte een euro of 13, en die doen het na 1 1/2 jaar nog heel erg goed! (ik weet niet of die over een bril passen, maar het valt te proberen)