Lampje koelvloeistof brand maar is wel op pijl wat kan de storing veroorzaken ?!

Et gaat om citroen c4 uit 2005. Hè lampje brand van de koelvloeistof maar het is wel op pijl en lekt niet weg. Wat kan dit zijn ?! Vanmiddag startende de auto en klonk alsof hij op minder cilinders liep. Het lampje van motor storing ging branden . Opnieuw gestart en het was weer goed.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
28.8K

Antwoorden (2)

Zelf heb ik een luchtbel in de koelvloeistof gehad. Vooral bij kou (uitzetten en krimpen) gaf dat een melding van het koelvloeistofpeil. Als de motor warmer werd, kreeg ik geen melding meer.
Bij de dealer was gecontroleerd op een lek (d.m.v. druk er op zetten) maar er bleek niets te lekken. Vervolgens hebben ze het bijgevuld en het euvel was verholpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in het overlooptankje zit een sensor,die geeft aan of er genoeg of te weinig koelvloeistof in zit.
het kan zijn dat de sensor stuk is,maar het kan ook dat de stekker ervan slecht contact maakt.
even de stekker er af en inspuiten met contactspray.
als dit niet helpt is waarschijnlijk de sensor stuk.
als je tenminste zeker weet dat je koelvloeistofniveau tussen min en max staat.
en anders met een obd apparaat je auto laten uitlezen,deze geeft dan alle foutcodes aan.

succes ermee !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank!!