hoeveel kost het een auto over te laten spuiten

Ik heb een peugiot 207 cc in de kleur creme, totaal schade vrij,ik wil de auto in een andere kleur laten spuiten namelijk donker grijs, Is dat mogelijk en wat zijn de kosten ongeveer, En weet iemand een goed bedrijf in de buurt van Den Haag. Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
9K

Het beste antwoord

Hallo Roosje76,

Als hij echt helemaal schadevrij is moet je rekenen dat het vanaf 2500 euro kost. Denk eraan dat ook alle binnenkanten gespoten moeten worden van de deuren/ sponningen/motorkap/ kofferklep e.d.
Den Elzen is wel een bekende spuiterij in Den Haag, maar over de kwaliteit heb ik er geen ervaring mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet als het ware de auto 2 maal spuiten van binnen en van buiten .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is wel een beetje overdreven voor een 207 cc, dat is meer een prijs voor een 4 deurs mercedes etc.

Andere antwoorden (2)

Als u uw voertuig een andere kleur wilt geven, moet u het kentekenbewijs door de RDW laten aanpassen. Hieraan zijn geen kosten verbonden.
>Voor deze aanpassing stuurt u het complete originele kentekenbewijs naar de RDW, als deze is verstrekt vóór 1 juni 2004. Als het kentekenbewijs is verstrekt na 1 juni 2004, is alleen het Voertuigbewijs voldoende. Tevens
>moet u de RDW een brief sturen waarin u vermeldt dat de kleur van uw voertuig is gewijzigd.
>
>Het adres is:
>RDW
>Unit VRD
>Postbus 30.000
>9640 RA VEENDAM
>
>Ik adviseer u voor uzelf kopieën te maken en de originele document en aangetekend te versturen. De verzendkosten zijn voor uw eigen rekening.
>Voor aanpassing van het kentekenbewijs voor een kleurwijziging houdt u hetzelfde kentekennummer.

Met vriendelijke groet RDW.

Wat de kosten zijn, en een goed bedrijf kan ik van hieruit niet beoordelen (Portugal).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Reken al snel op 1000-2000 euro. Afhankelijk van de kwaliteit van het vakmanschap en de verf. Een andere optie, is de auto te laten wrappen - inpakken in plakfolie. Goedkoper en je kan altijd weer terug naar de oude kleur omdat de lak niet wordt beschadigd.

Melden bij de RDW hoeft niet als de originele kleur nog onder de motorkap en de deurposten bijvoorbeeld, zit.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik bedoel, melden wel maar herkeuren niet.