Hoe lang reis je in de spits van Rotterdam naar Hilversum en terug?

Ik ben benaderd voor een baan in huizen (net boven Hilversum) Verhuizen is geen optie dus ik moet serieus rekening houden met de reistijd. Gister voor een 2e gesprek geweest (bewust op normale werktijd beginnend) en op de heenweg meer dan 2uur 10 minuten er over gedaan. TomTom site gaf voor vertrek 1:20 aan. Onderweg liep de reistijd volgens de tomtom alleen maar op en uit eindelijk zo'n 3 kwartier extra vertraging.
Aangezien volgens mij maandag niet eens een rampen dag is in de spits maak ik me serieus zorgen over andere dagen. En zeker als het dan ook nog eens slecht weer is:S

Zijn er mensen die het vergelijkbare traject reizen en daar ervaring mee hebben?

Toegevoegd na 40 minuten:
Ik heb trouwens geen idee hoe ik zelf hier kan reageren in de vraag zelf, behalve door deze te wijzigen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.6K

Het beste antwoord

Ga je bij Thales werken? Heel interessant bedrijf.

Wees blij dat je nog redelijk de goede kant op reist. In de omgekeerde richting heb je meer files, kan ik je vertellen.

Ik heb een jaar van Hilversum naar Rotterdam gereisd. Moest in hartje Rotterdam zijn. Heb toen voor de trein gekozen, 1:40 tot 1:45 van deur tot deur. Auto was vaak 1:30, maar met regelmaat 2:00. Dan liever een voorspelbare 1:40 tot 1:45 met de trein.

Kijk op 9292ov.nl naar jouw reistijd met OV. Ik weet niet hoe de bussen op de trein aansluiten op Hilversum CS, dat vertelt die site je wel. Ligt er ook aan hoever je in Rotterdam van CS of Alexander woont.

Persoonlijk zou ik deze reistijd niet acceptabel vinden. Reken maar uit hoeveel tijd je per dag nog overhoudt. Tel daarbij op dat je je auto eraan kapotrijdt, en dat reizen altijd een extra vermoeiïngsfactor is.

Misschien kun je met het bedrijf overeenkomen dat je 4x9 gaat werken, en/of dat je in of nabij Huizen twee keer per week in een hotel kunt overnachten. Bijvoorbeeld:

--  Maandagochtend heen, 9 uur werken.
--  Maandagnacht overnachten in Huizen.
--  Dinsdag 9 uur werken, dinsdagavond terug.
--  Woensdag vrij.
--  Donderdag en vrijdag als maandag en dinsdag.
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het bedrijfwaar het over lijkt me zeker interessant, anders had ik het niet serieus overwogen, maar inderdaad een 3-4 uur per dag gemiddelde reistijd lijkt me zelf ook killing:(
Verhuizen zit er voor mij echt niet in.
Interessant idee om te kijken of een paar nachten overblijven een optie kan zijn. (alhoewel zijn ent gaan samen wonen na ruim 6 jaar LAT) Zal dat eens even laten bezinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overigens even de OVR tijden bekeken en dat betekent in het optimale geval 2 uur 6 min 2:15 is meer regel.
Ik ben ca 20 min onderweg naar het station.
Ik heb trouwens geen idee hoe ik zelf hier kan reageren in de vraag zelf, behalve door deze te wijzigen.
Cryofiel
14 jaar geleden
Je kunt inderdaad een toevoeging schrijven op de vraag. Je kunt ook een reactie plaatsen op de vraag zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal daar dan maar wat toevoegen ja.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat ik dit wel het beste advies vind, al is het voor mijn situatie niet van belang meer. Ik heb ondertussen iets op het oog dat gelukkig dichterbij ligt. Maar met de aangegeven reis lijkt 2 keer overnachten mij de enige haalbare oplossing!

Andere antwoorden (3)

Het blijft elke dag weer een verrassing hoe lang je er over doe. ! klein ongelukje en je sta een half uurtje langer. Is ook de reden waarom ik uit de randstad ben weggegaan! De onvoorspelbaarheid!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je met de maandagspits een redelijk beeld hebt van de werkelijkheid. Tel er alleen met slecht weer nog minimaal een half uurtje bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je op de routeplanner van de ANWB kijkt kun je een aardige indicatie krijgen omdat daar ook op basis van historische gegevens mogelijke filetijd wordt meegerekend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tnx wayan,
Ik heb even gekeken op de ANWB site voor mijn rit komt dat elke dag op ca 1.5 uur uit per rit.
Is wel aanzienlijk (15-30 min) korter dan mijn ervaring tot nu to en ook korter dan wat ik afgelopen week op de TomTom site zag op de tijden dat ik zou moeten reizen:S
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is natuurlijk geen garantie (de extra reistijd staat in het rood) Je kunt natuurlijk ook overwegen om met een motor te gaan reizen, dat scheelt mij t.o.v. auto en OV ongeveer 30 tot 45 minuten enkele reis..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb hier in ieder geval geen motor / rijbewijs.
Ik heb dat we overwogen toen ik in Delft werkte.;) Vind motor/scooter rijdden op zich leuk. (in de vakaniets)