Hoe lang mag je rijbewijs verlopen zijn ?

Mijn zoon zijn Nederlandse rijbewijs is een maand verlopen en hij woont nu in Duitsland en moet zijn rijbewijs verlengen.Wat zegt de wet hierover?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
65K

Het beste antwoord

Andere antwoorden (3)

je rijbewijs mag je niet laten verlopen,op nieuw les aan vragen,veel succes,
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
dit klopt niet meer; al een hele tijd kan een verlopen rijbewijs worden verlengd zonder opnieuw examen te doen. Vroeger moest dat wel.
Je mag niet rijden met een verlopen rijbewijs. Maar verlengen van een verlopen rijbewijs is geen probleem.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hij is in Duitsland woonachtig en kan daardoor geen Nederlands rijbewijs aanvragen.
Als uw zoon woonachtig is in Duitsland, dus daar ingeschreven staat, kan en mag hij geen Nederlands rijbewijs meer aanvragen maar een Duits.

Het Nederlands rijbewijs blijft echter wel levenslang geldig als een rijvaardigheidsbewijs voor Nederland.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
klep
5 jaar geleden
Is helemaal goed
joro
4 jaar geleden
Levenslang geldig in Nederland? Lijkt mij vreemd, want een rijbewijs moet om de 10 jaar vernieuwd worden en in sommige gevallen, als je een medische beperking hebt, eerder.
Tot een jaar na de vervaldatum kun je hem nog verlengen, maar je mag dan niet rijden.
5 jaar geleden
joro
4 jaar geleden
Zo was dat vroeger. Nu mag je een ongeldig rijbewijs altijd laten vetlengen.
joro
4 jaar geleden
Zo was dat vroeger. Nu mag je een ongeldig rijbewijs altijd laten vetlengen.
Amadea
4 jaar geleden
@joro: de vraag is dan ook tien jaar geleden gesteld.