tot welke leeftijd moet een kind in een kinderzitje of stoelverhoger?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2.6K

Antwoorden (3)

Het gaat niet om de leeftijd, maar om de lengte.
Tot 1.50 meter moeten kinderen in Europa in een kinderzitje/stoelverhoger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Nederland moet een kind tot 1.35 m in een stoelverhoger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In jouw bron staat tot 1.50 mtr.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de bron staat gewoon 1.35m hoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Citaat:
Deze Richtlijn komt er samengevat op neer dat kinderen kleiner dan 1,50 meter vervoerd moeten worden in een goedgekeurd en passend kinderbeveiligingsmiddel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, op de pagina over het buitenland. Op de pagina over Nederland, en in alle verder richtlijnen, van Veilig Verkeer Nederland en ook in gebruiksaanwijzingen van zitjes en zo, staat 1.35. Ik weet niet waarom Nederland de 1.50 niet aanhoudt, maar in Nederland is het gewoon echt 1.35m
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach jee, wat stom van mij! Heb ik gewoon helemaal niet op gelet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is je vergeven hoor.
1,35 en voorin is het advies om pas met 1,50 je kind daar te laten zitten.

Toegevoegd na 1 minuut:
kinderen kleiner dan 1,35 meter moeten in een goedgekeurd en passend kinderzitje zitten. Goedgekeurd zijn zitjes met labels ECE R44/03 en R44/04. Passend is: geschikt voor lengte en gewicht van het kind.