Mag je bellen op de pechstrook ? (Uitgezonderd als je pech hebt natuurlijk)

Indien je geen carkit hebt, mag je dan vb op de snelweg stoppen om het gesprek aan te nemen? Want dat zie je nu heel vaak gebeuren wat ten nadele is van de veiligheid.

uit bron :
Waarvoor wordt de pechstrook onterecht gebruikt? In bijna 4 van de 10 gevallen wordt de pechstrook gebruikt om te telefoneren.
17% gebruikt de pechstrook als rijweg om files te omzeilen (ten gevolge van een ongeval of verkeersdrukte).
13% stopt gewoon om te plassen.
En 11% doet een stop op de pechstrook om de kaart te lezen of voor een andere activiteit zoals picknicken, de hond uitlaten of gewoon slapen in de auto.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Auto's
1.9K

Het beste antwoord

nee vluchtstrook is er voor noodgevallen en dat is niet om je telefoon op te nemen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je mag alleen op de pechstrook staan als je pech hebt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nee dat mag niet! je mag alleen op de vluchtstrook langs de snelweg stoppen als je pech hebt!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het lijkt me dat dit niet toegestaan is.De pechstrook is bedoeld als noodparkeerplaats indien de auto niet meer functioneerd,en om hulpverleners snelle onbeperkte doorgang te waarborgen.De pechauto wordt ook altijd zo snel mogelijk naar een veiliger plek getransporteerd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja ! als je met pech op de vluchtstrook staat mag je de wegenwacht bellen !