klapt een smart naar achteren als je hem in zn achteruit gooit heel hard gaat en dan de handrem aantrekt ?

ik liet mij vader een filmpje zein van een smart met een hayabusa morot erin en hij vroeg zich de bovengenoemde vraag af wat er zou gebeuren

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

Nee, misschien lijkt het een speelgoedautootje maar het is het niet.

Een auto, dus ook een smart, moet aan allerlei rijtesten en proeven voldoen voordat hij op de markt gebracht wordt, en klapt dus niet naar achter als je dit doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neen.

Een dergelijk hoge snelheid kan je in zijn achteruit niet bereiken dat de voortstuwende massa zich over de achteras heen ligt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je krijgt dat idee doordat een smart hoger lijkt dan breed en je ervaring.met objecten die.er.Zo uitzien is.dat.E.instabiel.zijn.u Alleen is " het huisje " van een smart vrij licht terwijl de bodem ( met motor, chassis, en dergelijke) relatie zwaar is. Het meeste gewicht komt dus amper boven de as uit dus zal er haast niet overheen kunnen komen. Hetzelfde geld voor een lege bestelbus, even voor de beeldvorming. Het is.echter wél zo dat een smart onstabiel word als hij erg hard een bocht in stuurt, hij krijgt dance neiging over een voorwiel heen te duiken ( elandtest en zo.. ) dat hebben ze opgelost door voorop relatief erg smalle banden te monteren, dan gaat ie niet rollen maar zal hij over de voorwielen gaan glijden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Excuus voor de losse letters en interpunctie, kouwe fikken en een smartfoon gaan slecht samen!..