Waarom is het benzineverbruik van mijn Smart mhd 1:15 zoveel hoger dan door Smart opgegeven 1:23, terwijl ik volgens het nieuwe rijden rij?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Ga eens naar www.rechtspraak.nl en vul bij
LJN het volgende in: BH6552
Dan vind je een rechtzaak van de afgelopen week van een Smart-eigenaar over precies hetzelfde. De eiser wil zijn geld terug omdat de auto veel meer verbruikt dan beloofd.
Het ziet ernaar uit dat hij het gaat verliezen, want het zou normaal zijn dat een auto meer verbruikt dan in de reclamefoldertjes staat.
Maar, 15 april wordt uitspraak gedaan...
AWM
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je houdt waarschijnlijk van snel optrekken, of rijdt voornamelijk in de stad.
Beide verbruikt veel brandstof.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn weinig autofabrikanten die een eerlijk benzineverbruik opgeven, tenzij voor een Rolls ( een liter per 4km) of zo. Meestal gaat men uit van laboratoriumcondities.