ik wil de kleppen van mijn opel rekord 2.3 d stellen.in mijn vraagbaak hebben ze het over een KM140 en KM141 gereedschap.wat is dat ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1K

Antwoorden (1)

Ik weet ook niet wat dit speciale gereedschap zou kunnen zijn, omdat bij oudere auto's geen speciaal gereedschap nodig is om kleppen te stellen.

Een voelermaat, een ringsleutel en een schroevendraaier is voldoende.

Misschien gebruiken ze geen gewone voelermaat met meerdere plaatjes van verschillende dikte, maar een enkel plaatje met de juiste dikte.

Je zou de vraag kunnen stellen op een Opel-forum of bij problemcar.nl daar komen meer monteurs dan op deze site.

Ook kun je naar een goede automaterialen handel gaan. Ze kunnen dat nakijken in de catalogi van gereedschap leveranciers.
Edraket
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik was al bij een opel dealer geweest maar die konden mij ook niet helpen,die hadden ook niet zon gereedschap.dezelfde vraag heb ik ook gesteld op het opel forum maar nog geen reacties gekregen.ik ga binnenkort even naar een gereedschap speciaalzaak,hoop dat zij iets weten.ik heb de kleppendeksel eraf gehaald en even gekeken ,heb niet genoeg aan een voelermaat en een schroevendraaier.er zit een aparte moer op die je niet kan verdraaien met een ring of steeksleutel.het is geen inbus of torks.
Edraket
12 jaar geleden
Je zult bij de gereedschap speciaalzaak de moer moeten laten zien anders hebben ze geen idee waar je over praat. Je kunt natuurlijk ook een foto maken van de moer, die laten zien en dan maar hopen dat iemand daar een sleutel voor heeft. Terwijl ik dit schrijf bedenk ik dat je bij de dealer een enkele moer kunt kopen en met die moer naar de gereedschapwinkel gaan. Dat lijkt me handiger. Als die moer gewone schroefdraad heeft zoals M8 of M10 kun overwegen om die moeren te vervangen doorgewone moeren die in de handel zijn. Maar dan geen moer van de Gamma natuurlijk maar een uit kwaliteitsstaal uit de gereedschapspeciaal zaak.