Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarmee kan ik het best mijn binnenspiegel vastplakken?

Mijn binnenspiegel is er laatst afgevallen, ik heb hem toen naar de garage gebracht waar ze speciale lijm hebben besteld en hem weer hebben vastgeplakt, maar na 2 dagen had ik hem weer in mijn hand.

Ik lees op internet veel berichten die elkaar tegenspreken over soorten lijm en plakkertjes.

Wat kan ik hiervoor het best gebruiken? (liefst niet te duur)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
32.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Alleen lijm die uithardt dmv UV-straling is daar het beste geschikt voor.
Uitharding kan dmv een UV-lamp of via de UV-straling uit het dag of zonlicht.
Voorwaarde is dat de ruit schoon, droog en goed doorzichtig is.
Uithardingstijd is afhankelijk van de voorbewerkte ondergrond van het vast te lijmen voorwerp en de aangebrachte hoeveelheid lijm alsmede de felheid van het dag/zonlicht of de UV-lamp.
Verkrijgbaar in de goede automaterialenzaak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Gewoon naar een autospeciaalzaak gaan daar hebben ze een speciaal kitje was 10 euro en hij liet nooit meer los;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo Josje05,
Hier zijn inderdaad heel veel goede lijmen en plakkers voor.
Maar het is belangrijk dat de spiegel een beetje opgeschuurd word, en dan de ruit en de spiegel goed ontvetten voor men gaat lijmen/plakken.

Succes, Leonard
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij lijmen tegenwoordig alles wat goed vast moet zitten met twee componenten lijm, maar er is ook speciale lijm in de handel om je binnenspiegel op glas te lijmen.
(Lees meer...)
jc54
12 jaar geleden
Dat probleem heb ik ook gehad.
Diverse malen op de ruit geplakt met diverse soorten lijm. Maar de spiegel viel er na enkele dagen steeds af.
Uiteindelijk ben ik naar een autoruitenschadebedrijf, ik geloof Carglass, gegaan. Daar hebben ze de spiegel er opgeplakt zoals Sxiopo beschrijft. Voor slechts enkele euro's. En hij zit er al weer jaren op.

Mijn advies: ga naar een bedrijf dat autoruiten repareert. Voor hen is het dagelijkse kost.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Amen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En ik was me net in de gebedsvraag aan het verdiepen hier op GV.....
(Dank je)
Bij heuts verkopen ze een setje, binnenspiegelsticker + reiniger voor 2,75.
Werkt perfect, zorg er wel voor dat de sticker minstens zo groot is als de voet van de spiegel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding