Wie o wie weet raad ? Kom ik terug van boodschappen doen wil weg rijden maar ik hoor een hard en raar geratel, nu lijkt linkerwiel afgebroken wat nu ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
Amadea
12 jaar geleden
Om welk voertuig gaat het eigenlijk? Zou een boodschappenwagentje kunnen zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea,kijk eens naar de categorie ...Vervoer>>AUTO's>>Reparaties
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed lezen is ook een kunst !
Amadea
12 jaar geleden
Die categorie is pas later gewijzigd. De vraag stond eerst onder Overig. Aan mijn leesvermogen mankeert niets!

Het beste antwoord

Ik denk dat de bouten uit de steekas zijn losgetrild.
(Torx)
Klusje voor een garagebedrijf.
ANWB kan u helpen/wegslepen

Laat u nog weten wat het euvel was?

Toegevoegd na 5 uur:
Een afgebroken motorsteun kan ook voor rare geluiden zorgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Degene die me kan helpen kan me pas laat helpen maar hij is op de hoogte en zodra ik het weet zal ik het hier melden. Maar in de eerste instantie dacht hij na mijn uitleg dat het een aandrijfas kan zijn toch moet hij het natuurlijk eerst zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een steekas met homokinetische koppeling zit aan weerszijden vast met torx bouten.
Die kunnen losraken.
Een homokinetische koppeling die aan vervanging toe is maakt onder het rijden (en vooral in bochten) een bonkend geluid.
(bij extreme slijtage en extreme belasting kan deze zelfs breken)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu stond vervanging van de linkeraandrijfas al in de planning... De tijd heeft mijn planning waarschijnlijk ingehaald. Ondertussen is het noodweer hier en al donker... Ik ben bang dat het pas morgen wordt. Wordt vervolgd. Zo te lezen heeft u er heel veel verstand van bent u automonteur ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Indien het de steekas betreft kunt u het beste een zo,n jong mogelijke as vragen die op uw type auto past.
(dus vraag niet een as voor het bouwjaar van uw auto,
maar een jonge as voor uw type auto, anders staat dezelfde vraag hier weer over een paar maanden)
En verlang vooraf dat bij gebleken ongeschiktheid van de as u deze mag omruilen bij het autodemontagebedrijf.(scrabble)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eindelijk is het probleem duidelijk en bijna opgelost. Ik zal proberen het uit te leggen.... de fusé-pen was uit het veerhuis geschoten doordat de bout afgebroken was... daarbij komt ook nog dat de linkeraandrijfas plus rubber vervangen moet worden. Hopelijk begrijpt u mijn manier van uitleg want beter kan ik niet. Tevens wil ik u bedanken voor het mee denken van mijn probleem. Nu ga ik morgen dus een nieuwe bout bestellen en even kijken of er nog een tweedehands aandrijfas op de kop kan tikken.

Andere antwoorden (2)

Niet verder rijden.
Garage bellen, probleem uitleggen, dan komen ze je auto halen en kunnen ze hem repareren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
áls het over een auto gaat...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tenzij je met zijwieltjes fietst lijkt het me niet waarschijnlijk dat een fiets een linkerwiel heeft
Amadea
12 jaar geleden
Er zijn wel meer voertuigen met vier wielen hoor. Bijvoorbeeld een buggy of een rolstoel. Maar ik bedoel het vooral voor de onduidelijke vraagsteller. Dit is er blijkbaar weer zo één die niet reageert. 't Was vermoedelijk al helderder geweest als de juiste rubrieksindeling was gekozen. Maar door het ontbreken van nadere informatie kunnen we het niet weten maar slechts gokken....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ten eerste ben ik er niet zo een, ten tweede waren mijn tekens op om mijn verhaal wat vollediger te maken en en derde gaat het hier om een Suzuki Alto 1.0 rood bouwjaar 1999. Duidelijker kan het niet en daarbij heb ik hier wel de ruimte om e.e.a. toe te lichten...
Amadea
12 jaar geleden
Excuus dan voor de onjuiste veronderstelling. Maar als in de vraag de niet relevante informatie over wanneer het gebeurde en wel de van belang zijnde informatie over het soort voertuig was opgenomen, en het juiste trefwoord was gegeven dan had je waarschijnlijk al meer antwoorden gekregen. Als het niet past op de vraagregel kan het altijd nog in de toelichting!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea: Vragen stellen via een mobiele telefoon is beperkter dan vragen stellen via pc en aangezien ik er niet vanuit ga dat de vraagsteller een pc met internetaansluiting in de auto heeft staan...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Komt de laatste tijd op GV vaker voor: wordt er een goed of behulpzaam antwoord gegeven, dan wordt er flink gereageerd over allerlei bijzaken of mogelijk andere vormen waarin de uitleg kan worden opgevat. Enig idee waarom mensen dit doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien iets te kritisch ? En laat inderdaad een ieder op zijn of haar manier iets vragen zonder te vallen over de manier waar op men dat doet ! Enne Amadea je excuus aanvaardt en nee ik heb inderdaad geen pc in mijn auto.
Ik zou in zo'n geval de wegenwacht bellen. Dus als je daar lid van bent....Ik vind het ideaal, want ik bel ze gewoon als de accu leeg is en ze starten hem dan zo weer op voor je. Ik betaal genoeg, dus kan ik er best af en toe gebruik van maken vind ik. Soms heb ik ze jarenlang niet nodig, maar het kan altijd gebeuren en dan is het maar goed dat ik lid ben.