Zit het gaspedaal in een linkse auto rechts of zit dat ook links?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
22.4K

Het beste antwoord

aleen het stuur zit rechts, verder is alles net als bij ons. (behalve schakel je dan met links i.p.v. rechts.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, is helemaal hetzelfde. Het enige verschil is de versnellingspook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stuur zit rechts. Je geeft nog steeds gas met je rechtervoet op het rechterpedaal. Je remt met het middelste pedaal, en je koppelt met je linkervoet op het linkerpedaal.

Je schakelt met je linkerhand. Anders zit je zo scheef.

Ik heb wel eens bij elke bocht de ruitenwissers aangezet in plaats van de richtingaanwijzer. Ik weet niet meer of de richtingaanwijzer aan de andere kant zat, of aan dezelfde kant maar dat ik onbewust spiegelde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo had mijn vriend moeite met achteruit rijden.....hij kwam er later achter dat hij continu over zijn re- schouder aan het kijken was, zoals hier en dat is inderdaad lastig achteruit rijden met een " linkse auto"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had moeite met rotondes rijden. Om een mij onbekende reden begonnen alle andere weggebruikers flink te toeteren zodra ik een rotonde nam. Ik heb drie keer gecontroleerd of ik wel met de wijzers van de klok meereed. Toch bleven ze toeteren.
Blijft het zelfde, alleen het stuur word omgegooid. De bediening blijft het zelfde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet echt een antwoord op de vraag maar dat hoeft ook niet omdat dat al gegeven is.

Ik heb een paar jaar in Nieuw Zeeland gewoond en daar ook auto gereden.
Toen ik daar net aan begon werd ik er voor gewaarschuwd dat je, als je samen met een Nederlander reed en je Nederlands praatte, dan moest uitkijken dat je niet automatisch weer rechts ging rijden. Ik kon mij dat slecht voorstellen omdat je als bestuurder toch aan de 'verkeerde' kant zat?

En, jawel, het is mij inderdaad overkomen ;)