is het levensgevaarlijk om 200km/h te rijden?

In duitsland op een weg die helemaal vrij van verkeer is en recht loopt.

Toegevoegd na 8 minuten:
boven welke snelheid ben je dan onverzekerd in duitsland

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
6.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
om een ongeval te voorkomen en je portemonnee te beschermen (voor een boete) zou ik als ik u was naar een raceban gaan. bijv. in assen.

Antwoorden (11)

Ja, dat is zeker gevaarlijk. Je weet nooit wat er uit de bosjes kan rennen of iets dergelijks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit heeft 100% te maken met de situatie. Als je in Duitsland over een bepaalde snelheid gaat ben je wel ONverzekerd. Hier moet je dus wel mee opassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kunt u mij die snelheid vertellen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij ligt dit rond de 200.
Cryofiel
12 jaar geleden
Wanneer je ONverzekerd bent, weet ik niet. Ik weet wel dat je minimaal voor de helft verantwoordelijk bent wanneer er een ongeluk gebeurt en jij sneller reed dan 130 km/u. Dus als jij 140 km/u reed en een ander veroorzaakt een ongeluk, dan nog ben jij voor 50% verantwoordelijk. De redenatie is dat jij misschien nog had kunnen remmen en daarmee het ongeluk had kunnen voorkomen wanneer je 130 of langzamer had gereden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie wetgeving vind ik!
Nee hoor, in een goede auto, is het geen probleem, je loopt weliswaar meer risico dan met 120km/uur, maar ja als je 30km/uur rijd loop je nog minder risico
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Audi A6 dus dat komt wel goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tenzij je een auto over het hoofd ziet, of andersom.
wanneer je boven de snelheid gaat die aangegeven is en je veroorzaakt weliswaar geen ongeval, dan heb je geluk gehad, je hebt dan wel de kans om geflitst te zijn geweest, maar de "kick" heb je dan wel gehad. de rest is dan jouw probleem, wish you luck

Toegevoegd na 50 seconden:
staan er wel flitscamera's langs duitse autowegen ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op de meeste stukken mag je in duitsland ''onbeperkt''
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zei op de meeste stukken ik bedoel niet alle hoor!
Dit heeft met veel temaken, ben je ervaren, rij je vaak hard, heb je en goede auto, en let je goed op?
Belangrijk is laat je niet afleiden en blijf gefocust op de weg, dan komt het meestal wel goed?
Zelf vind ik mensen die daar met 70 op de rechterbaan gaan rijden gevaarlijker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het verkeer in zijn algemeenheid is levensgevaarlijk. Dus het antwoord is zeker: ja.

Het gaat in het verkeer om risico's inschatten, en die risico's waar je het hier over hebt, hebben voornamelijk te maken met externe factoren. Want er kan heel veel gebeuren waar je absoluut geen grip op hebt: een windvlaag, een steentje tegen de voorruit, een oneffenheid in de weg, een konijn of misschien wel een groter dier dat oversteekt, een klapband, een niesbui, of je moet geeuwen... noem maar op. Die laatste paar zijn overigens geen externe factoren maar liggen aan jezelf.

Op het moment dat je een lage(re) snelheid rijdt is de impact van een van de bovengenoemde factoren veel kleiner dan als je zo snel rijdt.
Maar als je al die mogelijke tegenslagen uitschakelt, dan is het wel veilig.
(helaas is het zo dat je, als je gedronken hebt, het gevoel hebt dat al die factoren zijn uitgesloten....)
itsme
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1.
Alleen die tegenslagen kun je niet uitschakelen.
Verleden jaar op de de A3 tussen Passau,en Regensburg waar het altijd rustig is. Reden wij 150 km.
Voor ons op de vluchtstrook, een zwarte golf die stil stond.
Begint zo vanuit het niets de rechterbaan op te rijden.
Dan kun je maar een ding.
Naar de linkerbaan.
Daar waren net achter ons 3 auto,s die nog harder reden dan 150 km per uur ons aan het inhalen. Dus ik zat al keihard in de rem.
Gelukkig had de eerste auto die ons wilde inhalen de situatie ook gezien.
Die ging ook in de remmen,en ik kon toch naar links.
Dat was mijn geluk.
Anders was ik er op geknald,of had er rechts voorbij gemoeten. Maar of dat allemaal wel gelukt was in zo,n situatie
Dat weet ik nog niet zo.
itsme
12 jaar geleden
@eef: precies dat is wat ik bedoel. Externe factoren kan je niet uitsluiten, die overkomen je. En hoe sneller je rijdt, hoe minder tijd je ter beschikking hebt om te reageren. [ Passau-Regensburg... op de terugweg van Hongarije zeker... dan zie je bij Regensburg voor de laatste keer de Donau. Heb ik net ook nog gedaan :-( ]
Nee, het is niet levensgevaarlijk!
Alleen de risico's zijn groter!

Als je deze snelheden wil rijden, moet je er zeker van zijn dat je auto in goede staat van onderhoud is en je dat je banden op de juiste spanning zijn en van goede kwaliteit. Je moet ook hoge snelheids banden hebben, want niet elke (vooral goedkope) band is geschikt voor die snelheden!

Verder is het belangrijk, om rekening mee te houden, hoe harder je rijdt hoe meer je moet anticiperen op overig verkeer! Ga er van uit dat andere bestuurders niet in de gaten hebben dat je 200 + km/h rijdt!
Zorg voor goede verlichting, en vermijd agressief gedrag van jezelf.

Blijf relaxed en geniet van de rit!

Ikzelf vind het prachtig om de teller van mijn auto de 200 km/h te zien passeren (Volvo S60 2.4 20V).

MAAR!!! 2 handjes aan het stuur, en luister naar je auto!
Reageer op vreemde trillingen en geluiden van je auto!
Dus geen harde muziek, en goed in je stoel zitten!

Dan kun je verantwoord het gas intrappen op de duitse autobahn of circuit!

Toegevoegd na 4 minuten:
1 gouden tip: Als het druk is op de weg, vergeet die hoge snelheid en pas je aan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Duitsland zal dit minder gevaarlijk zijn dan in Nederland omdat je het hier niet verwacht dat men hier met 200km/u voorbij raast. Maar een ongeluk zit in een klein hoekje en vooral de banden zijn in dezen erg belangrijk. Je zou er niet aan moeten denken om met die snelheid een klapband te krijgen. En wat het anticiperen betreft is er een vuistregel: iedere verdubbeling van de snelheid is een verviervoudiging van de remweg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zodra je boven de 130 km/uur gaat heb een probleem met verzekering. Je bent dan niet verzekerd. Bedenk tevens dat je met een gewicht van ong. 1100 kilogram, ruim een ton, met een snelheid van 200 km/u over de weg rijdt. Het duurt eventjes, qua meters, voordat dat allemaal weer stilstaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent niet onverzekerd,alleen niet meer volledig.

Toegevoegd na 16 minuten:
Als je harder rijdt zul je wel aansprakelijk gesteld worden.
Maar als je veel te langzaam gaat ook.

Toegevoegd na 19 minuten:
Te hard rijden levensgevaarlijk nee, goede chauffeur en goede auto geen probleem.Jaren op en neer gekacheld naar polen met hoge snelheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Levensgevaarlijk nee, gevaarlijker als de 130 max die in Nl mag rijden ja. Immers de auto is zo veilig als dat de chauffeur kan rijden. Daarmee bedoel ik te zeggen dat als jij jezelf goed voelt bij die snelheid en een geoefend bestuurder bent het in principe geen kwaad kan. Maar een ongeluk zit in een klein hoekje. Je auto kan door een technisch gebrek van een veilige auto in een ongeleid projectiel veranderen. De kunst is om bij hoge snelheden toch de omgeving en in Duitsland vooral ook je binnenspiegel te blijven scannen. Er zijn altijd mensen die nog harder kunnen/willen rijden.
Overigens gaat het niet alleen om hard te kunnen rijden, denk eens na over je stopafstand.

Zie het staatje in de bijlage, dat geeft je een beetje een ieder over rem/stopafstanden.

130 km/h is 36 meter per seconde
200 km/h is 55 meter per seconde