Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welke auto's (rond de 1000 euro) zijn het goedkoopst in belasting verzekering en brandstof

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
910

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (9)

Ik denk dat vrijwel alle kleine, lichte en niet al te oude auto's hier wel aan voldoen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle kleine auto's met benzine dus niet met diesel die zijn wat duurder
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk naar auto's met zo weinig mogelijk accesoires en een kleine motor. Heb zelf ooit een Fiat Uno 1000 gehad. Met 750 Kg heb je hier weinig belasting mee. Zo'n auto kun je voor 500 op de kop tikken, kan je van die andere 500 bijna een jaar rijden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vooral leaseauto's zijn goedkoop, omdat je baas dan alles betaald.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die Twinnie;

Als je al een paar jaar je rijbewijs hebt zou je eens kunnen kijken naar auto's van 25 jaar en ouder. Wanneer je niet teveel kilometers maakt (meestal maximaal7500 of 10.000km per jaar) kun je die soms al voor minder dan een tientje in de maand verzekeren. Wel goed de voorwaarden controleren.

Toegevoegd na 1 minuut:
En omdat die belastingvrij zijn kun je dus ook probleemloos een diesel- of LPG-auto rijden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn eerste auto was een suzuki alto. Top tijd mee gehad en koste geen drol! Hij is heel erg licht dus betaald bijna geen wegenbelasting en de basis verzekering via centraal beheer was ook prima te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
No way dat je een eend kan kopen onder de €1000! Vroeger.. toen het gras nog groen was en toen er nog werd gerookt op tv, toen was de 2cv onder de €1000..
En hij is ook niet bepaald zuunig hoor..
Een Citroen AX van het 2e of 3e type (dus vanaf bj.91) is een wonderbaarlijk eenvoudig en toch comfortabel autootje, zuinig en onderdelen volop verkrijgbaar en heel licht (mooi voor de belasting) en eenvoudig zelf te onderhouden (met een beetje technisch inzicht hoef je nooit meer naar de garage!).
Ondanks de kleine motoren zijn ze dankzij hun lage gewicht best wel snel. Een prima karretje voor alledaags!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik rijd al jaren lada.ik hoor nu iedereen de neus ophalen,
maar in de winter lach ik...start altijd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding