Rijden in Nederland met een rijbewijs uit Hong Kong?

Mag iemand met een rijbewijs uit hong kong in nederland rijden?
Zoja, voor hoelang?
90 dagen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
2.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem contact op met ANWB ,eerst daar mogelijk een internationaal rijbewijs aanvragen dan mag je hier en ook in de landen om ons heen rijden ,ANWB heeft mij daar prima meegeholpen even bellen

Antwoorden (2)

Hij heeft dan een internationaal rijbewijs erbij nodig als zijn rijbewijs niet in Europa is afgegeven . Dit is een vertaling van het rijbewijs dat hij in bezit heeft en verkrijgbaar bij de ambassade van het land waar hij woonachtig is . Als hij hier komt wonen mag hij nog 185 dagen met zijn Chinese rijbewijs rijden en dan moet hij in het bezit zijn van een Nederlands rijbewijs
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
International driving licences

A driver in international traffic is someone who does not live in the Netherlands but does drive a vehicle there. Examples are tourists, representatives and drivers of trucks or coaches. International driving licences are only legalised translations of a national driving licence. It is not possible to exchange an international driving licence for a Dutch driving licence. One condition that applies to exchanging a driving licence issued outside the Netherlands is that the driving licence must be valid at the time you make the application. A driving licence issued in a not EU/EES country must also have been issued in a particular year in which the applicant was resident in the country of issue for at least 185 days.

If your driving licence cannot be exchanged, you must take a regular theory and practical test at the Central Office for Motor Vehicle Driver Testing (CBR).