Wanneer draait een wagen op hoge toeren?

Er is iets mis met mijn versnellingsbak (automatik). Als ik gas geef, bij 80 km/u draait ie op 4000 toeren.. Op 115 bereikt ie 5500 toeren en dan boven 120 schakelt het terug naar 3000.
Hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Je koppeling is waarschijnlijk zo versleten dat die slipt. Vervangen is de enige oplossing!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb maar 70000 km gedaan... Kan dat dat dan al versleten is? Ik had zelfde probleem 6 maand geleden en ze hebben in de garage een "update" gedaan en dan was het in orde nu weer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alles kan, zeker. maar ik zou nog een keer langs de garage gaan, vragen wat er aan de hand is. zij weten het beter dan ik. maar wat jij beschrijft doet me meteen denken aan een versleten koppeling.
Je automatische versnellingsbak is aan vervanging/revisie toe. Heeft niets te maken met je koppeling.