Wat is de maximaal haalbare korting op een nieuwe auto?

Het gaat om een nieuw te bestellen auto, niet uit de voorraad, van ongeveer 20.000. Welke korting is reëel haalbaar? In euro's of een percentage. Zijn er misschien sites waar je die vraag concreet kunt stellen en waar dealers online een offerte kunnen uitbrengen?

Nog vergeten te vermelden, er wordt niets ingeruild.

paulus811
14 jaar geleden
in: Auto's
33.6K

Antwoorden (9)

Ik heb laatst een offerte gevraagd van een nieuwe auto en kreeg zonder inruil 8 procent van de catalogusprijs. Het kan merkafhankelijk zijn, in mijn geval betrof het een VW. De maximale korting schijnt 10% te zijn, dan betreft het levering op kostprijs.

Toegevoegd op 25-06-2009 15:51:00
Toegevoegd; Levering op kostprijs of zelfs iets eronder kan voor een autodealer nog steeds enorm lucratief zijn. Wanneer hij/zij een bepaalde doelstelling van de importeur haalt zal er een heel mooie rebate (=bonus, nabetaling) volgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar kan 1500 af als je heel goed kan onderhandelen. Kan je dat niet, dan wordt 't iets van 750 er af.

'T beste kan je aan 't einde van 't jaar (december) aanschaffen of wanneer er een nieuw model dreigt aan te komen: dan zijn de kortingen over 't algemeen wat hoger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op sommige einde reeks modellen of juist voor een nieuwe versie op de markt komt of een showroom wagen kun je tot 10% gaan. Maar dan kun je bijna niet onderhandelen over de treugname van je oude wagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu kun je je slag slaan, ze kunnen de producten niet kwijt, je zou er een gratis moeten vragen en dan stel je voor dat je elke dag door je eigen straat zult rijden voor de reclame die er heden ten dage van een nieuwe auto in de straat uitgaat... Dan zullen buren en andere straatbewoners zich afvragen, dat als er eentje in de straat wel een nieuwe auto kan kopen, dan moet ik dat toch ook kunnen en dat betekent dan weer klandizie...

Dus ik zou de auto gratis vragen, ze kunnen ze toch niet kwijt dus dat maakt toch niets uit of ze er wel iets voor krijgen of helemaal niets... En wat zeggen ze altijd: Vragen staat vrij...

Dus ik wens je veel succes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de tijd hebt, kun je een eind komen. en bovendien moet je de ballen hebben om echt als een beroepzeikerd door te gaan tot het gaatje. Laat ze maar komen. Ik denk dat je dan een heel eind komt. Zet gewoon in op 25% korting en stop als de verkoper in huilen uitbarst dan weet je dat je het maximale eruit hebt gehaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even vragen wanneer ze failliet gaan, is geen goed begin.

Ik zou gewoon open en eerlijk vragen naar de mogelijkheid. Maar wel 'schrikken' wanneer er minder dan 10% korting wordt geboden.

De tijd is nu je vriend net als internet trouwens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het om een te bestellen voertuig gaat, kun je zonder inruil maximaal rond de 8% uitkomen! Als het een exemplaar uit voorraad betreft, kunnen de kortingen op het moment echt oplopen tot 20%!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Paulus811;

Daar is geen vuistregel voor te geven, maar het tijdstip om een nieuwe auto te kopen lijkt nog nooit zo gunstig te zijn geweest. Zeker als je zoals jij niets in te ruilen hebt en wellicht wel een auto uit de handelsvoorraad van een dealer of importeur wilt overwegen zijn kortingen van 10% of meer bij sommige merken mogelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat zal sterk afhangen van het merk, ik denk dat je gemiddeld wel aan een 8% over de netto catalogus prijs, dus zonder BPM en BTW kunt komen, ben zelf al 20 jaar autoverkoper en ik zie antwoorden van 10% over de catalogus prijs, maar dat is denk ik niet haalbaar,want over BPM en BTW kan je geen korting geven, dan is die 10% zomaar 15 tot 20 % over de netto prijs, succes met onderhandelen

Toegevoegd op 25-06-2009 22:05:01
Ik zie hier antwoorden van begin bij 25%, doe dat niet,elke verkoper zal je hard uitlachen en zeker niet serieus nemen. dat getal slaat echt helemaal nergens op, wij hebben op ons merk afhankelijk van het type tussen de 12 en 15% over de netto cat.prijs