Als je een parkeergarage uitrijdt, zit er dan een beveiliging op de slagbomen?

Of kun je zo je voorganger volgen?
Ik heb het nog nooit gedurfd

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat kan wel!!! Als je heel dicht achter elkaar aan rijdt blijft de slagboom open totdat je er voorbij bent.

Bronnen:
eigen ervaring ;)

Ten eerste zijn er camera's dus je bent dan strafbaar En er zit een sensor die elke wegrijdende auto meet dus heelaas kan je niet doorrijden (tenzij de slagboom heel langzaam is)

Zou ik niet doen. Heb je een deukje in je dak... De slagbomen reageren net als in een lift. Denk ik. Bij even geen verbinding gaan ze weer dicht. Behalve Mr. Bean lukt het niemand om met z'n tweëen onder één keer slagboom door te rijden.

Theoretisch moet het kunnen, de slagbomen moeten signaleren of je er al door bent voor ze naar beneden gaan. Maar er staan zeer waarschijnlijk ook camera's. Ik wil het niet eens uitproberen.

ik weet of het overal kan maar ik ben wel eens achter mijn voorganger doorgereden en dat ging heel goed.

Als je allebei flink hard optrekt zal het waarschijnlijk geen problemen opleveren, maar je kunt op een gegeven moment wel een enveloppe op je deurmat verwachten, lijkt mij (i.v.m. cameratoezicht). De boete is dan flink hoger dan het oorspronkelijke parkeerbedrag, dus doe toch maar niet.

Voorganger volgen kan! Is alleen beetje asociaal! Gewoon netjes betalen zoals iedereen! Als je niet wil betalen, ga dan fietsen

Kan niet. Er zitten sensoren in het wegdek die een gat tussen de auto's opmerkt. Of je moet op max 10cm afstand van je voorligger blijven rijden ofzo, maar dat is niet aan te raden..

Als je met meerdere bent,dan laat je iemand de slagboom gewoon vasthouden tot je erdoor bent. Deden wij altijd. Het kost echt niet veel kracht. Snel achter iemand aanrijden kan ook.

Zit beveiliging op, dat moet ivm veiligheid (van mensen). Maar de camera ziet wel je kenteken dus...

Achter iemand aanrijden kan gewoon. Paar maanden geleden nog gelukt op Eindhoven airport. Scheelde me 86 euro. Lukt trouwend niet in elke garage. Schiphol checkt bv ook je kenteken.

Ja dat kan wel, als je strak achter elkaar gaat. Maar denk er wel over na voor je het doet waar je nou echt mee bezig bent!

Nee dat gaat niet want er zit meestal een tijdslimiet op de slagbomen (gesproken uit eigen ervaring)

Het kan wel. Als je max 50 cm afstand houdt en doorrijdt achter de eerste auto. Auto's met aanhangers/caravans kunnen er ook langs. Een 'oog' registreert of er iets langsrijdt. Deze geeft een vertraging naar de boom om te sluiten. Als er dan een andere auto voorlangs gaat zal die niet dichtgaan. Auto's die extreem hoog op de wielen staan kunnen wel last hebben van een slagboom die te vroeg dichtgaat. Zodra het voorwiel langs de sensor gaat duurt het even voordat het achterwiel er is. Als je pech hebt duurt dat te lang en klapt de boom op je dak. Vaak wordt hiervoor gewaarschuwd op de borden. Oa bij de RAI in A'dam. De kans dat ze je pakken nadat je met iemand bent 'meegereden' is er natuurlijk wel als er camera's hangen. Dus waarom risico lopen voor een paar euro?

Blijf heel vlak achter je voorganger rijden, no problem;) heb het al zo vaak gedaan;)

HET KAN! natuurlijk is het niet eerlijk maar het kan en het kan (bijna) overal. De lussen in het wegdek of de bewegingsmelders zien namelijk niet of jij een auto bent of een auto met aanhanger. Samen rustig optrekken met inderdaad minimale afstand zorgt ervoor dat de beveiliging nog steeds metaal of beweging detecteert en dus verhindert dat de slagboom neergaat. Dit kan met meerdere auto's en dat levert bijvoorbeeld op schiphol na een weektrip behoorlijke besparing op. Inderdaad kun je ook de slagboom "stutten" waardoor de slagboom omghooggehouden wordt. De (electrische) beveiliging wordt daarbij echter geactiveerd, dat wordt gezien als een storing en vrijwel zeker gaat een alarm af bij de balie. De pakkans is gering en de gevolgen door cameratoezicht zijn verwaarloosbaar aangezien het meestal particuliere instellingen betreft met een particuliere bewaker etc etc . Zelfs als het tijdig ontdekt wordt is het een hele heisa om voor die paar euro een aangifte te doen en een zaak te beginnen. De particuliere instelling krijgt zonder aangifte nooit toegang tot de persoonsgegevens bij het kenteken. Let wel. Dit is wat kan, ik promoot vooral gewoon alle regels volgen en normaal je parkeerkaartje betalen. Echter, in noodgevallen (storing automaat etc) kun je op deze wijze de ellende beperken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100