advies gevraagd voor een camper

ik kan een camper kopen en twijfel nu, er zit geen stuurbekrachtiging op en het is een 2.5 zonder turbo.
(leuke camper fiat ducato bj 1987 apk sept 2011 distributieriem vervangen bij km 173123 nieuwe accu uitlaat waterpomp trekhaak skibox tent zomer plus wc, plus wastafel en winterbanden kacringverwarming radio cd speler) dit is de advertentie. wie kan mij adviseren???

Toegevoegd na 2 dagen:
Hallo allemaal,
Heel erg bedankt voor jullie advies en goede raad.
Wij hebben besloten de camper die we eerst op het oog hadden niet te kopen.
We gaan nog rustig ff verder zoeken, en misschien vraag ik jullie dan weer om raad.
Vriendelijke Groeten, en tot de volgende keer

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja nog even een puntje, bedenk waar dat je heen wil gaan. blijf je in nl dan is zonder turbo geen probleem.
ga je naar duidsland en de bergen in....dan zou ik er wel een zoeken met een turbo ( wel eentje waarbij de turbo in goeie staat is.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oke dank je wel ik zal er zeker goed over nadenken

Het beste antwoord

Hoe minder er op zit hoe minder er stuk kan gaan.
De keus of je een auto zonder stuurbekrachtiging wil kan je alleen zelf maken.
De distributieriem vervangen bij 173123 maar hoeveel km staat er nu op ?
Verders moet je bij een camper ook naar de opbouw kijken en dan is erg van belang wat voor type camper het is alkoof,integraal of half integraal.
Let vooral op vochtlekkage een camper (of caravan) kan daar op total loss gaan.
Daarnaast is de koelkast ook en aparaat wat duur kan zijn als de aggregaat stuk is.
Er staan duizenden campers te koop dus je kan eigenlijk gewoon eerst kijken wat je wilt en er dan een uitzoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi, bedankt voor je reactie, en het is een alkoof, geen lekkage plekken gezien. de huidige km stand is ongeveer 184000.
en ja er staan echt veel campers te koop, daarom is de keus ook zo moeilijk, iedereen vind zijn of haar camper de beste om te verkopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekkage zie je niet altijd even makkelijk eigenlijk is een vochtmeting noodzakelijk.
Het is heel vervelend als jij een hoop geld neerlegt voor een camper binnen een jaar dusdanig rot is dat reparatie in de duizenden euri loopt.
Als je kunt koop er dan 1 met garantie dat scheelt een hoop risico's wat dat betreft of laat eerst een vochtmeting uitvoeren bij een camper of caravan dealer kost je een paar tientjes maar je weet wel wat je koopt.
Natuurlijk vindt ieder zijn camper de mooiste om te verkopen maar zo is voor jou ook maar 1 de mooiste en beste koop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je wel voor dit advies en we zullen het zeker mee nemen in onze beslissing.

Andere antwoorden (7)

Persoonlijk liever met stuurbekrachtiging. Het is anders toch zwaar sturen
13 jaar geleden
En wat is de huidige km stand?
Waar je bij Ducato's op moet letten is roest. Vaak rond de plek waar de ruitenwissers vast zitten en de scharnieren bij de achterdeur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de huidige km stand is 184000 ongeveer kan iets meer zijn . en over die roestplekken, ja dat zit er ook op, niet zoveel maar is wel eerlijk gemeld door de verkoper, en kun je denk ik wel herstellen. het is wel zo dat de camper niet uitgeleefd is en fris ruikt als je binnen komt maar ja de technische staat is erg belangrijk en wij gaan voor het eerst een camper kopen en dan merk je dat er veel op deze markt te doen is. er zitten trouwens geen lekkage plekken in of op en hij heeft een dubbele bodem. er is veel mee naar de wintersport gereisd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zit het met de distributie wel goed. Roestplekken heb je gezien en zijn dus niet een groot probleem. Kijk nog even naar de remmen. Als je de wagen graag wilt kan je ook een aankoopkeuring (Bovag) laten doen. Kost wel geld maar dan kan je alle evt. gebreken uitsluiten.
Het grootste forum waar je terecht kan met al je campervragen, adviezen over koop, inbouw, reizen met de camper etc.

http://www.camperforum.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja en een gezellig clubje ook! +
heel informatief
Denk eens na.
35 graden in Zuid Frankrijk
Geen airco.....
Berg op berg af
Geen turbo
200 bochten.....
Geen stuurbekrachtiging
Roest bijwerken?
Was het geen auto voor de vrije tijd.....
.
Nou, je zweet je al te pletter voordat je 2 meter gereden hebt!!
ZOEK VERDER!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt eraan wat ie moet gaan kosten.
Geen stuurbekrachtiging is niet zo erg, zonder turbo is ook nog wel te doen. De Ducato's van toen zijn erg sterk, is gebleken, dus daar koop je weinig mis aan. Luister goed naar de versnellingsbak (gieren of moeilijk schakelen is niet goed).
Wat ook erg belangrijk is, is dat de camper zelf (het 'huisje' zeg maar) waterdicht is, en is geweest al die jaren. Ruikt de camper niet muf en zijn alle naden netjes van binnen (geen schimmelvlekken) dan is het een goede kans voor je..
Veel succes en alvast veel plezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf ook een fiat ducato maar een 3 liter met turbo en dan nog heeft hij last om zomige steile wegen in het buiteland omhoog te komen mijn tip is om toiezo een turbo erop te nemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf dit model gehad vroeger en was er best tevreden over. Natuurlijk is servostuur veel leuker maar geen turbo dat zou ik niet meer willen. Zeker niet als je veel de bergen ingaat. Wanneer je achter een trage voorligger hangt blijf je best gewoon volgen en als je dat geduld kan opbrengen dan is er geen probleem. De 2500 motor is zeer sterk maar eigenlijk iets te licht voor een camper. Maar dat hangt veel af van het laadgewicht. Wanneer je ook nog kinderen hebt en er langere tijd op uit trekt, dat scheelt dan veel in gewicht en oppassen dat je deze niet overlaad want dat kan vervelende gevolgen hebben.Ik heb vele jaren met de camper rondgetoerd maar de laatste jaren vond ik het wat te druk geworden en wild slapen mag hoe langer hoe minder. En om op een camping te staan, dan kan je beter iets huren of een caravan kopen.Maar ja , das nu eenmaal niet voor iedereen zo.
groetjes nog en veel plezier met je camper()