Ik moet binnenkort iemand ophalen van station Leiden, is er ook een kiss & ride en wat moet ik in mijn Tomtom invoeren om daar te komen?

Ben helemaal niet bekend in Leiden en op google maps zie ik niet zoveel parkeergelegenheid?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
15.5K
Rieneke1
13 jaar geleden
je bedoelt toch cs he, en niet station lammeschans?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, cs inderdaad

Het beste antwoord

Achter het station is parkeergelegenheid. Echter niet voor lang en het staat vaak vol. Je kan ook je auto op de stoep zetten en dan wachten. dit doe ik zelf altijd. Ik weet niet waar je vandaan komt anders kan ik zeggen hoe je moet rijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanuit Gouda...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En echt alleen maar ophalen, en later weer wegbrengen daar... Gewoon kort parkeren vlakbij de ingang van het station...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanuit gouda neem je de a12 neem ik aan. Dan kun je over denhaag rijden en pak je de N44 die overgaat op de a44. (dus a12 afrijden bij de stoplicht denhaag naar rechts en dan helemaal uitrijden) Je neemt vervolgens afslag Leiden, katwijk e.d. (bij het transferium) als je bij de stoplicht staat ga je naar rechts. Je rijdt die weg ook helemaal uit totdat je bij een viadusct komt. Daar sorteer je links voor. Vervolgens ga je een tunneltje in en aan het einde van de tunnel ga je weer naar links. Je rijdt dus een stukje terug. Bij de stoplicht ga je naar echts en direct links voorsorteren. Bij de eerste stoplicht naar links en dan kom je achter het station. Je kan je auto daar parkeren of aan de overkant van de parkeervakken je auto op de laad en losplek zetten. (let wel op voor de bussen) Als de persoon het station uitkomt vraag je hem/haar naar de achterkant te lopen zijde LUMC en dan bij de weg naar echts. En dan kunnen julli elkaar treffen. (zo zou ik rijden maar misschien vindt je routeplanner handiger. Je kan ook via de N206 zoetermeer maar als je de weg niet kent in Leiden zou ik dat niet doen. je wordt dan de hele stad rondgeleid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt, inderdaad was de Bargelaan de beste optie

Andere antwoorden (2)

wat kiss & ride is weet ik niet, en dat houd ik denk ik graag zo :)
voer morssingel in op je tomtom.
daar is de ingang naar een groot betaald parkeerterrein waar altijd plaats is.
neem een van de vele doorsteken tussen de winkels door, en je staat voor het station.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt! Kiss and ride is de zone voor afhalen en wegbrengen, daar zijn zelfs borden voor:
http://www.informatiebord.nl/product/1162/verkeersborden-rvv/parkeren/verkeersbord-ard-rvv-e12-kiss-ride-2txt/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou jij maakt er wel een uitje van met zo een omweg achter het station kan je ook wachten toch?! En als je langer wil parkeren kan je m beter bij ht LUMC zetten is het eerste uur (of zelfs 2 uur) gratis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan dat er iemand met de trein aankomt. Je kunt hem ook verzoeken te reizen naar een stationnetje buiten het centrum. Vanuit Gouda gezien zou je kunnen rijden naar Leiden Lammenschans of De Vink. De eerstgenoemde ligt op de lijn Leiden-Utrecht, de laatstgenoemde op de lijn Amsterdam-Den Haag. De Vink is een stoptreinstation op de grens Leiden/Voorschoten. Het zijn echter wel stations waar je makkelijk kunt parkeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanuit Gouda alleen naar de Vink als je via Den Haag rijdt en ook vanaf Amsterdam. Als je via Alphen gaat dan Lammenschans.
Er zijn de volgende mogelijkheden:
- Barghelaan, aan LUMC zijde van het station.
Kort parkeren (max. 40 min), je kunt er meestal je auto
wel kwijt, zeker als je alleen wilt ophalen. Er is hier ook
een Kiss & Ride cq. laden/lossen gedeelte.

- Morssingel 173, parkeerterrein aan voorzijde van het
station, achter de Aldi. Meer geschikt als je wat langer
wilt parkeren (€ 2,40 per uur)

- LUMC garage, Albinusdreef 2. Eerste uur is gratis
parkeren. Wel moet je je kaartje door de
betaalautomaat laten lezen. Voor alleen ophalen is dat
misschien minder handig.

Inderdaad zou je diegene ook kunnen vragen op Lammenschans uit te stappen, daar stopt de trein vanuit Alphen a/d Rijn toch. Adres van Lammenschans: Kamerling Onnesplein 1