Mag je parkeren op een wit kruis op de weg, als er geen verkeersbord bij staat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
19K

Het beste antwoord

Een wit kruis heeft geen juridische betekenis. Dus een wit kruis alleen houdt niet in dat je er niet mag parkeren. Echter een wit kruis staat er vaak als verduidelijking van een situatie, die wel bepaald, dat je er niet mag parkeren. Bijv een wit kruis voor een uitrit. In zulke gevallen is een extra verkeersbord niet nodig, omdat je sowieso al niet voor een uitrit mag parkeren.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In Amsterdam zijn er vele parkeerplaatsen met een wit kruis op de straat. Ze geven nog eens extra aan dat je er niet mag parkeren als er een verbodsbod bij staat. Het zijn veelal invalideplaatsen. Maar ook vaak staat er geen bord meer bij, omdat de plek geen invalidenplaats meer is. Ze kunnen dan het witte kruis niet meer weghalen, maar het is dan een gewone parkeerplaats geworden waar je mag parkeren.
escape