Wat is het verschil tussen de bugatti veyron en de bugatti veyron Super sport?

behalve de snelheid en de kleuren

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Hallo Djangogroen,

Het verschil behalve de snelheid en de kleuren zijn de aanpassingen ...
Ik heb het volgende voor je gevonden:

De Bugatti Veyron Super Sport is meer dan een extra potente Veyron. Zo hebben de ingenieurs het chassis aangepast voor extra stabiliteit op de nog hogere snelheden. De aanpassingen bestaan uit een iets grotere bodemspeling, sterkere stabilisatoren en nieuwe schokdempers die afkomstig zijn uit de racerij. Tenslotte heeft het koolstofvezel van het monocoque een nieuwe structuur. Daardoor daalt het leeggewicht ten opzichte van de huis-tuin-en-keuken-Veyron.
De Super Sport heeft twee in het dak geïntegreerde luchtinlaten, die de plek van de luchtinlaten boven de motor innemen. Ook de luchtinlaat aan de voorkant van de auto is groter geworden en heeft bovendien een andere vorm gekregen. Een ander uitlaatsysteem en een dubbele diffusor zorgen voor nog meer onderscheid.
Bugatti heeft inmiddels 260 Veyrons en 35 Veyron Grand Sports gemaakt. De productie van de Super Sport begint in de herfst.

Groeten,
Leonard