Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

1 voorlamp van mijn huurauto vd zaak is verzwakt. Moet ik naar de garage?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
592

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Overleg het met je werkgever, tenslotte is de auto niet van jou, maar het bedrijf heeft hem voor je gehuurd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker.
Want als de lamp straks stuk gaat dan ben jij verantwoordelijk.
Want jij hoort de regels te kennen.
En het verhuurbedrijf hoort een goede auto af te leveren.
Maar licht ze wel even in van te voren,om problemen te voorkomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
ronron1212
13 jaar geleden
En het verhuurbedrijf hoort een goede auto af te leveren.
Als de lamp versleten is door normaal gebruik hoort het niet tot de verantwoordelijkheid van de leasemaatschappij maar bij de berijder
Als je koplampen niet goed licht geven moet je dat aanpakken. Als je het zelf niet wilt of mag, dan naar de garage.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ehm, dat ligt er aan, wat de oorzaak is. Als de betreffende koplamp zwak brand, , dan kan dit de oorzaak zijn dat er een stekker gecorrodeerd is door vocht en vuil van buitenaf. Hierdoor ontstaat er een overgangsweerstand in het elektrisch systeem (dus in de stekkers), waardoor er ipv de benodigde 12 volt misschien maar 9 volt naar je koplamp gaat. Daardoor zal die zwak gaan branden.

Het kan ook zijn dat de lamp zelf "versleten" is, zodat ie minder licht gaat geven. Die kan je vaak zelf vervangen.

Als je a-technisch bent, dan kan je het beste naar de garage rijden. Als het een huur-auto is, dan zou ik terug gaan naar het bedrijf waar je de auto gehuurd hebt,dan kunnen die het probleem oplossen voor je.

Groet, Mark
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding