ik moet voorkomen omdat ik mijn boete niet betaald heb wat voor een straf kan ik verwachten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1K

Antwoorden (6)

Dat hangt er van af waarvoor de boete was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je de boete niet kunt betalen word deze vaak omgezet in een taakstraf...
dan moet je een aantal uren diensten doen zonder ervoor betaald te worden..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De officier van justitie zal de strafeis bepalen. Dat hangt af van je "verleden" m.b.t. verkeersovertredingen, de hoogte van de boete, etc. Als je "schuldig" wordt bevonden zal de rechter je in ieder geval opleggen dat je de oorspronkelijke boete plus de boetes voor te laat betalen en de gerechtskosten zult moeten betalen. Als je niet wilt of kunt betalen zal er een vervangende hechtenis geeist worden (vaak een aantal dagen, afhankelijk van de hoogte van het bedrag).

Toegevoegd na 7 minuten:
Het hangt er inderdaad van af hoe hoog te boete is en waarvoor die gegeven is. Je vindt hier meer informatie over boetes e.d.: http://www.infopolitie.nl/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=150&Itemid=85
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij ,voor dat je moet voorkomen, je boete alsnog betaald.
Dan is er niks aan de hand.

Tijdens de zitting kun je met de rechter altijd een betalingsregeling treffen.
Je wilt betalen,maar niet in een keer ,,geen probleem.
Geen enkele rechter zit te wachten om jou een taakstraf te geven of achter de tralies te stoppen.
Ze hebben veel liever het geld,dan jouw vrijheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je geeft weinig info...reden van boete en of dat een boete NA uitspraak is of dat je eigenlijk een transactie voorstel gehad hebt.
Als het een transactie voorstel was (dus niet door de rechter opgelegd) kan je een verhaal verzinnen waarom je vind dat de boete niet correct was of waarom je hem te hoog vind en de rechter vragen deze te verlagen.
Normaal gesproken zal de rechter dan maximaal, als ie niet mee gaat met jouw verzoek, de boete hetzelfde laten. Heb je een echt goed verhaal dan kan die zelfs lager worden.

Is er al een veroordeling door de rechter geweest dan zou mi. de deurwaarder gekomen zijn...in iedergeval is het wijs om dan zo snel mogelijk te betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga uit van 1 dag hechtenis per 50 euro boete.