Waarom schopt iemand tegen een band als hij/zij een auto wil kopen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
5.6K

Antwoorden (10)

leuke vraag:)

dat weten ze zelf niet denk ik

misschien bandenspanning of kijken of de banden niet bewegen.

schoppen tegen een band heeft geen zin .wat ze in een garage doen is op een brug zetten en dan aan de band schudden om te kijken of er speling is.dus ik denk zelf dat het gaat om bandenspanning.maar misschien iemand die automonteur is reageer:) wil ik ook wel weten:)

Toegevoegd na 30 minuten:
je kan wel duimpje omlaag doen maar het is toh echt de speling hoor en niets anders.

Toegevoegd na 31 minuten:
toch
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door te schoppen kan je (een beetje) zien of er speling in het lager van je draagarm zit.Ook weet je dan of de band nog hard is ;)

(Een beter manier is de band vastpakken met 2 handen en even heen en weer trekken/duwen, maar dit even terzijde)

Toegevoegd na 17 uur:
Voor de duidelijkheid...
Speling in de het lager van de draagarm resulteert in een wiel waarvan de bovenkant naar binnen /naar buiten wiebelt. erge speling kan dus je zien als je tegen je wiel schopt.

het heeft niets met interessant doen te maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegen een band schoppen is niks anders dan interessant doen terwijl je helemaal geen verstand van auto's hebt. Het heeft totaal geen nut en speling op de draagarmen of wiellagers zie je er ook niet mee. Het enige wat je er wel mee ziet, is dat de banden niet te slap zijn.
Hat is eigenlijk hetzelfde, als wanneer een oud boertje een tweedehands fiets gaat kopen. Hij loopt er een keer omheen, schudt een keer met het stuur, en het belangrijkste, hij gebruikt de bel. Als deze goed klinkt, zal de rest ook wel goed zijn.
jc54
13 jaar geleden
Om zijn onzekerheid en ontwetendheid te verbergen!

Het is puur kopieer gedrag en omdat bij eventuele andere handelingen kennis komt kijken is dit goed na te doen!

Het vertelt de verkoper alleen maar dat hij "beet" heeft en de koper er in kan leggen na een paar keer tegen de bandjes trappen en goekeuren mmmm'en

Toegevoegd na 13 minuten:
Het mooie is dat dit "bandenschoppen" een steeds vaker gebruikt woord is ook buiten de automobiel industrie! Met als betekenis het uitproberen wat redelijk krom is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben wel een monteur maar heb geen antwoord op deze goede vraag speling van een wiellager zal je zo niet kunne waarnemen omdat deze onbelast wel tijdig te voelen is en met onbelast bedoel ik wielen van de grond wanneer je de wielen kunt bewegen als deze op de weg staan is het al erg ver en moet je dat heel erg kunnen waarnemen met een proefrit en is deze bijna onbestuurbaar maar het blijf een goede vraag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er 40 jaar autotechniek opzitten en ik zou het echt niet weten maar ik doe het nog.Ik denk dat het onbewust gebeurt, 'k heb er geen verklaring voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat doen alleen mannen (geen vrouwen dus) die geen verstand hebben van auto's en dat zijn de meeste. Ze vallen vaak ook over een onzichtbaar krasje, want je moet toch laten zien dat je er verstand van hebt. Staat zeer interessant en de verkoper weet meteen wat voor vlees hij in de kuip heeft.
Ik heb me laten vertellen dat vroeger de mannen ook tegen een vrouw aanschopten als ze naar de hoeren gingen. Of dit echt waar is.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is inderdaad kopieergedrag. Het komt van vrachtwagenchauffeurs die vrachtwagens hebben met dubbele banden. Als van zo'n dubbele band de ene band harder was dan de andere, dan hoor je dat. Waarschijnlijk hebben bezitters van personenwagens dit gezien en doen ze het na, maar het heeft voor personenwagens geen enkele zin!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze het tegen het metaal trappen dan komt er een deuk in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om te laten zien dat hij te maken heeft met een stuk minderwaardig schroot. Onderhandelingstechniek. Vervolgens zegt hij hoeveel stuivers hij er voor over heeft.
Vrouwen zie ik overigens nooit schoppen.
Hebben andere onderhandelingstechnieken.