Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is sturen niet te doen als je van 155 naar 215 7,5J brede wielen gaat op een auto zonder stuurbekrachtiging?

Het zal waarschijnlijk zwaarder sturen worden maar heeft hier iemand ervaring mee? Is het nog wel een beetje te doen?
Ben nu wel gewend dat ik aardig moet manouvreren om te parkeren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
551

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Bij parkeren e.d zal je inderdaad meer weerstand hebben omdat er meer rubber contact heeft met het wegdek.
Zolang je rijdt heb je nergens last van natuurlijk.

Beetje spieren kweken dan komt het goed ;)

(heb ongeveer hetzelfde gehad, ging van 160 naar 235 op een oude mazda)

Toegevoegd na 4 minuten:
Tipje : probeer pas te sturen als je rolt,dat scheelt een hele hoop moeite.

Als je een beetje kan parkeren (parallel) moet het over het algemeen in 1x (zonder stilstand) lukken en dan heb je er dus helemaal geen last van :)
enige wat dan iets lastiger kan worden is fileparkeren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het parkeren zal wel gaan, als je maar een beetje kan rollen.. alleen let wel op dat je wielen niet de binnenkant van je wielkast raken! dit kan je banden kapot snijden en verzwakken.
anders, spoorverbreders gebruiken.
suc6
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan of het dezelfde auto is..!?? Uhh nee, maak geen fuck uit..! klein zonder stuurbekrachtiging of iets groter OOK zonder stuurbekrachtiging..kun je rekenen; REKEN er maar niet op..!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snel geschat denk ik dat het 1/3 zwaarder zal worden (150 : 3 x 4)!

Bepaal voor uzelf of u het dan te zwaar vind!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het wordt sowieso zwaarder sturen MAAR VOORAL HET IS VERBODEN !!!! Uw voertuig is niet aangepast om dergelijke last te ondergaan en lagers en gewrichten kunnen het opgeven. Gewoon levensgevaarlijk. "Trek ik mij niet aan" zul je misschien zeggen, vergeet dan nooit één ding : je bent nooit alleen op de weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding