Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

auto schakelt niet meer in tweede versnelling,wat is het probleem?

is de versnellingsbak stuk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
8.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ik doe even alsof ik er heel veel verstand van heb, maar dat heeft te maken met tandwieltjes die versleten zijn en als je er op tijd nog bij bent, dan kinnen die vervangen, zo niet is de hele versnellingsbak naar zijn grootje......... Nou, ben benieuwd naar aaaaaaalle minnetjes :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
minnetjes ? je probeert het in elk geval :) Als de tandwielen slijten schakelt de bak niet meer omdat de tandwielen niet meer in elkaar grijpen,maar kan je de pook nog wel vrij bewegen. Voelt dan een beetje als het roeren in een kom soep (geen weerstand meer) ;)
Hier kan er niet naar de 2e geschakeld worden,dat duid eerder op een stuk staal dat in de weg zit,of dat eventueel verbogen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou!! Dan zat ik er niet heel ver naast toch?! hahaha vind ut wel cool van mijzelf!
Het zou een synchromesh ring kunnen zijn,dit merk je aan het zgn "tandenpoetsen"
Heb je geen last van tandenpoetsen zou het een kapotte of verbogen schakelstang kunnen zijn, maar het kan ook iets simpelers zijn zoals een verbogen schakelplaat,
of nog simpeler een kapot blokje onderop je pook.
er zit en soort geleidingsblok op je pook,als die breekt kan het afgebroken gedeelte de schakelbeweging hinderen.

Is het een ring,of een schakelstang kunnen de kosten oplopen tot een eurootje of 600 (afhankelijk van de garage aangezien prijzen onderling nogal kunnen verschillen)

Is het de schakelplaat of het blokje kan je ook voor een €100 - €150 ongeveer klaar zijn

Het is in elk geval wijs om er zo snel als mogelijk een expert naar te laten kijken,omdat je de bak wel kan slopen als je gewoon blijft rijden !!!

nu heb je nog hele goeie kans dat hij gerepareerd kan worden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet bijna zeker dat of een schakelstang krom is, of een gewricht beschadicht. trek de kap eens open en ga er eens onder liggen en kijk alles na vanaf je bak tot aan je pook op speling of andere vreemde bewegingen.
suc6:)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas heb ik dit gehad, en ik raadt je aan om niet verder te rijden, ik heb dit wel gedaan en vervolgens gingen de koppelingsplaten naar z'n grootje en deed uiteindelijk de snelheidsmeter het ook niet meer. Bij een verkeersplein hield mijn auto er mee op en moest weggesleept worden. Kosten van de reparatie; zo'n 1500.
Oorzaak was kapotte versnellingsbak, gebeurt bijna nooit volgens monteur :-(
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding