wat is het verschil in acceleratie tussen een audi A6 2.4 en een A4 2.0 fsi?

de A6 is uit 2002 met een 2.4 motor 175 pk
de A4 is uit 2003 met ene 2.0 fsi motor 150pk

nu is mijn vraag welke accelereert beter en is het te merken?

Toegevoegd na 19 minuten:
gewicht:
A6: 1646 kg
A4: 1300 kg

Toegevoegd na 3 uur:
A6 6 versnellingen automatische bak
A4 6 versnellingen handmatige bak

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gv +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, echt goeie vraag, ik geef ook maar een +
Waarom eigenlijk ook niet.

Het beste antwoord

Dat ligt aan veel factoren.
Ten eerste aan de verhouding pk/massa.

Die A6 heeft dan wel een paar pk's meer maar is waarschijnlijk ook zwaarder.

Daarnaast resteert de vraag wat er nog aan vermogen over is.

Na verloop der tijd worden de motoren slechter door slijtage en missen al snel een aantal pk's, kan zomaar in de tientallen lopen.

Ook hangt de acceleratie af van de versnellingsbak, 5 of 6 handbak, 4 of 5 of 6 bak automaat...

Dit moet je eerst beantwoord krijgen om verder te bepalen wie de grootste strepen trekt bij het stoplicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is zo niet te zeggen. Heeft de A6 een diesel of een benzinemotor? Wat is het koppel van beide auto's en het gewicht? Wellicht dat in de specificatie de acceleratie gedefinieerd is. Ik ga voor de A6.

Anders probeer je het even uit? ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga ervanuit dat ze beide op benzine rijden.

A6 2.4 175pk Acceleratie 0-100 km/u, 9.20 sec
A4 2.0 tfsi 150pk Acceleratie 0-100 km/u, 9.60 sec

De A6 is iets sneller op de 100km/u
Scheelt dus slechts 0.4 seconden,
en het verschil is dan niet duidelijk merkbaar.