De Ford Fusion. Wat voor type auto is dat?

De Ford Fusion is zeker geen SUV. Maar ook geen MPV lijkt me, daar is hij te klein voor.
Onder welk type auto valt hij wel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Het beste antwoord

het is een UAV volgens de makers

Wat is de Ford Fusion voor type auto? Ford heeft zelf de term U.A.V. (Urban Activity Vehicle) in het leven geroepen en zit daarmee een heel eind in de goede richting. De Fusion is geen terreinauto omdat de vierwielaandrijving en grote bodemvrijheid daarvan missen. Maar de Fusion oogt wel stoer. De Fusion is ook geen ruimteauto, omdat de auto niet bol staat van uitgekiende opbergmogelijkheden. Maar de Fusion is toch bovengemiddeld ruim.

Om de Fusion een gewone hatchback te noemen, doet deze nieuwkomer echter ook geen recht aan. Het is precies de fusie van de drie die de Fusion maakt: een stoer uiterlijk, veel praktische gebruiksmogelijkheden en prima rijeigenschappen