Waarom deed de stuurbekrachtiging van mijn auto het niet?

Vanochtend reed ik mijn auto van de oprit en het sturen voelde aan als het sturen van een vrachtwagen. De stuurbekrachtiging deed het niet. Toen ik eenmaal 50 onderweg was, was het probleem weer voorbij. Waarom deed de stuurbekrachtiging het even niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
3K

Antwoorden (4)

De stuurbekrachtiging vloeistof controleren,minimum niveau en deze bijvullen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de pomp van de stuurbekrachtiging zit een relais wat de pomp inschakelt zodra het contact wordt aangezet. Zou best eens kunnen dat dit relais aan het overlijden is. Dit relais is meestal niet los te vervangen omdat 't in de pomp zit verwerkt. Meestal zal de complete pomp moeten worden vervangen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bovenstaande antwoorden kan allemaal, wat ook nog kan is je stuurpompriem gebroken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In je stuurhuis zit vloeistof. Deze vloeistof zorgt ervoor dat het sturen lichter gaat, door druk. Als de vloeistof niet goed is of er is wat verstopt / vuil kan het voorkomen dat je auto niet goed stuurt.
Zit er misschien water bij of te weinig olie?
Dat kun je controleren. Ergens onder de kap zit een reservoir, vaak met een sticker erop waar een soort stuurtje op staat.
Ik had het zelfde maar dan andersom, met een oververhit stuurhuis. Daar hebben we een oliekoeler bijgezet. Na even rijden werd de olie zo heet dat hij bijna niet meer te sturen was. Koude motor perfect.
Nou, succes!