Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang moet je rijden voordat je accu weer helemaal vol is?

En hoeveel kleine stukjes kan je rijden op een volle accu?

Ik rij vaak kleine stukjes.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
126.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

met 30 minuten op de snelweg moet je accu weer helemaal vol zijn bij snelheden van rond de 100 laad de accu beter bij dan lagen omdat de dynamo sneller draait ik rijd zlf ook vnl korte stukken en rijd soms even een stukje om zeker als het buiten koud is ook laat ik vaak de achterruit verwarming uit staan omdat deze veel stroom gebruikt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

een kwartier minimaal

Toegevoegd na 1 minuut:
dat was een antwoord op hoelang je na een lege accu moet rijden voor hij weer vol genoeg is... zodat hij de volgende keer weer start.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een volle accu die in goede conditie is,daar kun je behoorlijk lang mee rijden.
Ik rij elke dag 4 km naar mijn werk,en 4 km terug.
Dat heb ik afgelopen week alleen maar gereden.
Elke dag starten ,en de ventilator aan,geen enkel probleem.
En als je accu leeg is,dan gewoon een stukje rijden.
Een minuut of 15.
Alle stroom die je nodig hebt,gaat op dat moment allemaal naar je accu toe.
Een dynamo produceert nl meer stroom dan dat je accu nodig heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moet je minimaal 15 minuten goed door kunnen rijden bv op een provinciale weg of snelweg en je moet alle stroom verbruikers uitschakelen! Dus airco uit, radio uit, achterruit verwarming uit etc.
Als deze stroomverbruikers wel aanstaan dan moet je een enorme afstand afleggen om de accu 100% op te laden!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat er niet om hoe hard je rijdt maar om het toerental van de motor. Er zit tussen de motor en dynamo namelijk geen versnellingsbak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hoe moet ik dan schakelen?
Net mijn eerste wagentje vandaar deze (misschien) domme vraag.
Dank voor uw reactie.
De laadtijd van een accu hangt af van verschillende factoren, zoals de capaciteit van de accu, het type oplader en de resterende lading. Over het algemeen duurt het enkele uren om een accu volledig op te laden, maar dit kan variëren. Voor informatie over het verzekeren van een elektrische auto, kun je terecht op Zeker.com.
(Lees meer...)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding