rijden taxi's ook met een tachograaf?

vroeg ik me af omdat alle vrachtrijders dat wel moeten..
ik rij eigenlijk nooit met een taxi....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
3.1K

Het beste antwoord

nee zij rijden zonder tachograaf
taxichauffeurs houden hun rijtijden bij in een rittenstaat waarin zij hun ritten schrijven en een rij&rusttijden boekje en zij houden daarnaast ook nog een electronies bij welke ritten zij rijden op de taxi meter daarnaast zijn (bijna)alle taxies uitgerust met track&trace systeemen
zij dienen alle gegevens op aanvraag aan een bevoegd ambtenaar ter stonds te overhandigen er zijn dus genoeg andere manieren waarop er controle uitgevoerd kan worden en de boetes voor overtedeingen zoals niet of onjuist de gegevens noteren en overschrijding van de rijtijd zijn echt echt enorm hoog
een van de reden waarom ik er ooit mee sopte was de papier winkel die er omheen zat die eigenlijk onmogelijk is bij te houden als je het 100pct goed wil doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jammer dat die regels (europees?)het plezier in je werk zo
kunnen verzieken.Heb daar als parttime vrachtwagenchauffeur helaas ook last van:heb je net alle papieren laten verlengen(rijbewijzen,medische keuring,ID)
word er gevraagd naar bewijs goed gedrag.
Papiertje betaald en bij volgende sollicitatie vragen ze naar
VCA!Heftruckcertificaat is nu nog 1 jaar geldig....zal je zien dat tegen die tijd er weer naar gevraagd word.
Krijg zo langzamerhand idee dat ik alleen voor die papieren werk want uitzendburo's bellen steeds minder voor werk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het was naast de papier winkel ook zo dat de werkdruk ook erg hoog lag en ik wat problemen had met over uren die niet betaald werden dat was toen de reden dat ik zei ajuus voor mij een ander maar toen was er nog veel werk dat is nu helaas niet meer zo zeker in de transport is het moeilijk alhoewel taxi chauffeurs nog wel veel gezocht worden.
ja dat je als vracht wagen chauffuer helemaal dol gemaakt word met papieren die je moet hebben was mij ook al duidelijk ik was het bijna zelf gaan doen maar zag er van wege de hoge kosten van af

Andere antwoorden (2)

Neen: Taxi's rijden niet met een tachochraaf!

Per 1 oktober 2011 treedt de boordcomputer voor taxi's in werking (de z.g. BCT) deze boordcomputer registreert o.a de rij- en rusttijden. Voor meer info zie onderstaande link welke door het ministerie is uitgegeven.

Toegevoegd na 1 uur:
Bedoel natuurlijk tachograaf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nog een +
Wat een tachograaf is is een bct voor taxi's.. beide doen nagenoeg hetzelfde nl. het koppelen van gereden kilometers met het voertuig aan gerechtigde bestuurders die in het bezit zijn van een digipas/taxipas.
De bct kan echter wel berichten/opdrachten.. iets dat een tachograaf niet kan
Deze word inmiddels gekoppeld aan een boordcomputer (bv Transics) voor het registreren van werkuren.. communicatie en evt. navigatie.