ik heb een nissan almera gaat sinds gisteren steeds mijn airbacklampie knipperen advies naar garage iemand idee wat er aan de hand is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
3.3K

Antwoorden (6)

Ik zou de zekering checken. Verhelpt dit niet het probleem zou ik het toch even na laten kijken. Stel je voor dat je een ongeluk krijgt. Ik denk dat je liever 2 tientjes kwijt bent dan 2 voortanden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hiermee bedoelt men dat je airbag juist niet werkt. Even naar de garage en laten resetten. Kwestie van 5 minuten werk, in de meeste gevallen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
had ik ook met een Mazda 3, airbag lampje ging eerst af en toe spontaan oplichten, en dan ineens bleef het aan....
effe de garage binnen en aan de bank gelinkt, probleem weg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien een sensor die niet goed werkt of het systeem resetten.Bij de garage kunnen ze de storing uitlezen.En dan weet je meteen wat er aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer het lampje blijft branden wijst dit op een defect in deze kring. Meestal zijn dit slechte verbindingen aan sluitingen. Zelf heb ik meermaals de kabel klemmen onder de zetels als de oorzaak gevonden. In ieder geval dient dit euvel zo spoedig mogelijk verholpen te worden, omdat de airbags niet werken op dat moment is het gevaarlijk hier mee te blijven rijden. De merk garages kunnen deze storingen direct uitlezen en hopelijk ook herstellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat wordt toch naar de garage maar wat je eerst zelf even kan proberen is het volgende:

Koppel de + pool en de - pool van de accu los hierna de 2 kabels aanelkaar zetten met bijvoorbeeld een startkabel ( dus je accu staat nu los )
Dit laat je ongeveer 15 minuten zitten hierna alles wer aansluiten nu heb je een harde reset gegeven en misschien de storing wel gereset.

succes