Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Problemen met mijn achterlicht. Wat is het probleem?

Ik heb sinds de vorst problemen met mijn achterlicht van de auto, de ene keer deed hij het wel de andere keer weer niet en zo nu dus nog steeds. De hele kolom er uit gehaald en bekeken, zodra ik het lampje een beetje aandruk of draai doet hij het gewoon. Het lampje is dus niet stuk lijkt mij. Bovendien doet de rest van de kolom het wel gewoon. Kan iemand mij vertellen wat het probleem is en hoe ik dit oplos? Het is nogal vervelend als je geen achterlicht hebt namelijk, en durf er niet echt mee te rijden omdat ik bang ben dat hij uit valt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
3.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Gewoon even het lampje en het fittinkje licht aanschuren met een schuurpapiertje of zo'n groen pannelapje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klaar!

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk een slecht contact door oxidatie! Probeer eens contactspray..!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou het toch maar proberen met een nieuw lampje, mocht dit niet helpen, dat is er iets met het contact met de fitting, zit er misschien vocht in of roest/ vuil in de fitting, mogelijk ook een los contact, dat soms wel en dan weer geen contact maakt.
En anders is er nog de garage, beter hun rekening betalen dan een bekeuring.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding