Ik ben op 15 januari geflitst op de A4 met 144 km waar je 100 mag rijden. Het is een transactievoorstel met de letter T rechtsboven. Ben ik verplicht

Nu komt de bekeuring na bijna 10 maanden binnen. Verzend datum is 12 december 2010.
Is de kans als ik een bezwaarschrift schrijf dat dit gehonoreerd wordt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.9K

Het beste antwoord

Ik ben ook ervaringsdeskundige wat dat betreft. Ik heb enkele jaren geleden een parkeerbon gehad, ook na zo'n 8 of 9 maanden na de overtreding. Bij navraag bleek dat ik mijn bezwaar kon proberen met de regel:
Ik maak bezwaar omdat het tijdstip tussen de overtreding en het ontvangen van de schikking dermate groot is dat ik me het voorval niet goed meer kan herinneren en me hierdoor geschaadt voel in mijn verweer.
Binnen 2 weken kreeg ik het bericht dat de bekeuring was geseponeerd omdat deze mij ten onrechte zou zijn opgelegd. Het was in dit geval de gemeente Rotterdam.
Schijnt zo te zijn dat het niet altijd werkt omdat zoiets pas na 5 jaar echt verjaart, maar het toen aan mij gegeven advies heeft in dit geval gewerkt. Proberen zou ik zeggen. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een brief in elkaar geflanst ik hoop dat het werkt. Vriendelijk bedankt

Andere antwoorden (5)

ik zou het altijd proberen
maar ik denk dat je gewoon mag betalen

Toegevoegd na 3 minuten:
het is een strafrechtbekeuring omdat er een T boven staat en die mag 2 jaar op zich laten wachten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
c+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Ik denk dat je je de moeite kunt besparen. De overtreding is vastgelegd, je komt er niet onderuit om gewoon te betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en terecht ook
rose
13 jaar geleden
inderdaad
Procedure om in bezwaar te gaan staat op acceptgiro, in het geval van een transactievoorstel kanje echter geen bezwaar maken.
Als je niet betaalt volgt vanzelf een oproeping om op een zitting te verschijnen.
Kijk anders op link voor verdere info (en zoek op homepagina verder).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals gezegd: bij een transactievoorstel kun je geen bezwaar maken. Wanneer je niet betaalt, krijg je vanzelf een oproep om voor de rechtbank te verschijnen.

Je kunt door een beroep te doen op de Wet Openbaarheid van bestuur (WOB) alle stukken die betrekking hebben op de constatering van de overtreding opvragen om te kijken of deze wel rechtmatig is. Wanneer er tekortkomingen in de constatering zijn, kun je de aanklacht proberen aan te vechten. Kijk eens rond op flitsservice.nl. Zij hebben een stappenplan met voorbeelden. Daarnaast kun je op het forum hulp vragen specifiek over jouw geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een heel goed geheugen hebt zou je eens kunnen nadenken of je inderdaad op die datum daar geweest bent.
Ik heb ook wel eens een bekeuring gehad 7 maanden na dato en ik wist heel zeker dat ik toen niet daar was.
Toen bleek dat de datum van het flitsapparaat verkeerd stond, resultaat geseponeerd.