Wat kost het om winterbanden op velg te laten monteren?

Ik heb 4 winterbanden op velg. Dus 4x velg met band eraf en 4x velg met winterband erop.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
3.2K

Het beste antwoord

Als ik je vraag goed interpreteer, heb je in totaal acht velgen. Op vier van die velgen zitten zomerbanden, en op de vier andere velgen zitten winterbanden.

Correct?

In dat geval heb je hetzelfde als ik. Ik heb begin november € 27,50 betaald om de velgen met de zomerbanden eraf te laten halen, en de velgen met de winterbanden erop te laten zetten.

Ik geef mijn niet-gebruikte velgen+banden in opslag. Dat kost € 17,50 per half jaar.

De prijzen verschillen behoorlijk, dus informeer vooraf bij jou in de buurt.

Toegevoegd na 2 minuten:

Bovenstaande prijzen zijn exclusief BTW. Er komt dus nog 19% bij.

Dan wordt het dus, elk half jaar:
€ 32,73   wisselen van de velgen+banden
€ 20,83   opslaan van de niet-gebruikte velgen+banden

Toegevoegd na 13 minuten:

Oh ja, als je dus zelf een belrondje doet in jouw omgeving, moet je duidelijk vragen of die prijs inclusief of exclusief BTW is.

Ze zijn dan wel verplicht de prijs inclusief BTW te geven, maar dat doen ze in de praktijk niet allemaal.
Cryofiel
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Hoe kom je op dat bedrag? Ik kom op € 32,73 plus € 20,83, dus € 53,56 per keer. Dit keer twee levert € 107,12 per jaar. Oh, ik zie het al - je hebt BTW toegevoegd over de prijzen waar de BTW al in zit. Het is dus € 107,12 per jaar. De slijtage/afschrijving is minder dan normaal, omdat de niet-gebruikte banden niet slijten. Elke set banden gaat dus langer mee dan normaal.

Andere antwoorden (3)

Tel maar op een 10,00 euro per band.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mijn omgeving is het nooit goedkoper gelukt dan 70 euro voor de 4 banden (zonder opslag of iets dergelijks; alleen het overzetten) daarom hebben we ze nu maar op nieuwe velgen laten zetten. Wel een rib uit het lijf, maar 2 x per jaar die minimaal 70 euro is ook elke keer balen. Met velgen is het een eitje..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in het oosten van het land is wisselen van zomer naar winterband (band van velg, andere band er op, en het geheel weer op de auto) rond de 50 euro