laad een accu ook op als je de auto stationair laat lopen?of moet je perse rijden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
95.2K

Antwoorden (5)

jha hoor dat laad deze ook bij:) rijden hoefd niet persee...het gaat wel sneller.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de motor maar loopt, want dan is de accu aftapbaar, en de accu is waarvandaan de Oplader zijn stroom haalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de stroom moet in principe van de dynamo komen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja maar die moet bekrachtigd worden anders doet deze niks, en dat gebeurd door de accu.
maarja als dat gebeurd is ja dan komt het van de dynamo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welke oplader heb je het over eigenlijk?
In principe laadt hij de accu bij zo gauw de dynamo draait, trek je echter meer stroom uit de accu (licht, aircoi, radio enz) dan kan je accu als nog leeg raken...

Gewoon wat gas bijgeven want hoe meer toeren hoe meer stroom!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jawel hoor, maar als je wilt dat het wat sneller gaat, moet je iets toeren draaien. Zodat de dynamo in ieder geval zijn werk kan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het is mogelijk om de accu op te laden door de auto stationair te laten lopen, maar dit kan langzaam gaan en het is niet de meest efficiënte manier om de accu op te laden. Autoverzekeraars adviseren om de auto liever te rijden om de accu op te laden. Nog op zoek naar een autoverzekering? Kijk dan op Zeker.com om gemakkelijk autoverzekeringen te vergelijken.