kan je aardolie gebruiken voor volkswagen diesel

er zyn verschillende soorten diesel en brandstof voor auto,s en bussen.bus gebruikt diesel en aardgas,kan auto ook op aardolie

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Aardolie brand wel , maar het is te dik en te plakkerig en zou de leidingen in je VW diesel bij voorbaat al verstoppen. Bovendien is het niet "licht " brandbaar , maar je moet het aansteken.

Het mooie van diesel is nou juist dat het spontaan ontbrand als het samengedrukt wordt in de zuigers van je VW diesel motor.
Om het zo te maken , ( diesel ) wordt aardolie gedistilleerd en geraffineerd. De bestanddelen van de aardolie die voor diesel geschikt zijn komen in dit proces op de juiste plek vrij tijdens de fabricage. Daarna is het een kwestie van het spul vervoeren en in je auto tanken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt wel zonnebloemolie en methylalcohol samen mengen en daarmee een geschikt mengsel vormen in plaats van diesel. Maar lees eerst de gebruiksaanwijzing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Google : zonnebloemolie methylalcohol en een wereld gaat voor je open @estherw.

Andere antwoorden (2)

Aardolie is zo uit de grond niet te gebruiken als brandstof voor auto's. Zie ook mijn antwoord op je vorige vraag. Dus nee, kan niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel eerst de aardolie bewerken tot diesel !