waardoor lopen aan de rechterkant van de auto de banden sneller leeg?

vorige bezitter denkt door de velgen en tegen de stoep aan rijden

13 jaar geleden
in: Auto's
3.9K

Het beste antwoord

Nou normaal gesproken niet. Als dat toch zo is en zowel de rechter voorband als de rechter achterband sneller leeg lopen wordt het denk ik tijd om er serieus naar te laten kijken. Het kan inderdaad met beschadiging van de velg te maken hebben (veel stoepranden gepakt), maar dat zou je dan met het blote oog al moeten kunnen zien. Zitten er 4 dezelfde type banden onder de auto? Mijn "truc" om mijn banden lang op spanning te houden: stikstof erin i.p.v. lucht. Veel caravanbezitters doen dat al jaren: caravans staan vaak lang stil, en de banden gevuld met stikstof blijven maandenlang op spanning, je hoeft niet iedere week je bandenspanning te controleren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

het zou kunnen dat je de velg wat beschadig tegen de stoep rand waardoor de tubeless niet goed meer afsluit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou het wiel er af kunnen halen en in een grote tobbe/teil/zwembad-je in ieder geval heel het wiel onder dompelen in water. dan zie je aan de luchtbelletjes waar de lek zit, wel goed kijken want het kan bij heel langzaam lucht verlaten af en toe zomaar een belletje zijn. ook de velg bekijken als hij tegen een stoep gereden is en beschadicht is kun je de deuk er uit slaan en er eventueel een binnenband in kunnen stoppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de goot bevinden zich vaak óók scherpe van de weg 'afgereden' voorwerpen waar banden last van hebben...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de vorige eigenaar zou heel goed gelijk kunnen hebben maar zou dan opnieuw moeten leren parkeren is mijn mening!
door je auto op of tegen de stoep te zetten creeeer je op een klein stuk van het rubber een flinke stress, het loopvlak van de band is hierop gemaakt maar de wang is veel dunner en kwetsbaarder. door die weg te drukken met zoiets lomps als een stoeprand kan en tussen de wang en de velg ruimte ontstaan waar lucht uit ontsnap, het is zelfs mogelijk de band vrijwel leeg te krijgen maar dit is erg zeldzaam en hoewel ik dit van collega's gehoord heb, heb ik het zelf nooit meegemaakt. ook zou het kunnen dat de rechterkant van de auto in de zon geparkeerd staat, dit zorgt voor een flinke opwarming van de band en dat zorgt ervoor dat de druk in de band flink omhoog gaat. ook hierdoor is het mogelijk dat er lucht ontsnapt maar in dit geval door de porieen in de band zelf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is pertinent niet waar! Het is wel zo dat de wiellagers aan de stoepkant sneller slijten omdat in de goot altijd meer water blijft staan (kans op roestvorming). In Engeland is vaak het tegenovergestelde het geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is onzin. Dat gebeurt absoluut niet zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je in de meeste gevallen rechts van de weg parkeert kan het zijn dat je met de "wang" van de band de stoeprand raakt. Hij wordt dan iets losgedrukt van de velg, waardoor er wat lucht ontsnapt.